استقلال و پرسپولیس همچنان در انتظار برگزاری مجمع

15 اسفندماه 1400 بود که بعد از مدت‌ها بحث و گفت‌وگو سهام استقلال و پرسپولیس در بازار فرابورس و از طریق پذیره‌‌نویسی، واگذار شد.

استقلال و پرسپولیس همچنان در انتظار برگزاری مجمع

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- مهشید خیزان: برای خرید سهام این دو تیم فوتبال محبوب، هر شخصی باید در ابتدا یک کد بورسی از کارگزاری‌ها دریافت می‌کرد. در اطلاعیه‌ای که منتشر شد، قیمت هر سهم پرسپولیس ۳۳۸۷ ریال و قیمت هر سهم استقلال ۲۹۱۰ ریال اعلام شد.

با واگذاری بخشی از سهام این دو باشگاه بزرگ پایتخت از طریق پذیره‌نویسی در بورس، حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای آن‌ها جمع شد. طبق اعلام حسین امیررحیمی، سرپرست آماده‌سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی، از این عایدی ۳۵۰ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان برای پرسپولیس و حدود ۳۵۹ میلیارد هم برای باشگاه استقلال بود. از ابتدای شهریورماه نیز نماد این دو باشگاه بازگشایی شد اما همچنان طبق قانون این باشگاه‌ها حق برداشت از این پول را ندارند. با این همه زمزمه‌هایی برای استفاده از این پول برای پرداخت بدهی‌های هر دو باشگاه شنیده می‌شود.

در همین راستا نیز حسین قربانزاده در حاشیه آغاز به‌کار چهاردهمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌‌سازی در جزیره کیش مدعی شد که به زودی مجامع واگذاری سهام این تیم‌ها برگزار و پس از آن برای ارزش‌گذاری و واگذاری بلوکی به همراه چند شرکت دیگر انجام می‌شود. بنابراین فرآیند واگذاری این شرکت به بخش خصوصی انجام می‌شود و بازگشت آن به بدنه دولت غیرممکن است.

با این همه باید دید برای پرداخت بدهی‌های این دو تیم محبوب فوتبال، چه زمانی قرار است تعیین شود تا بتوانیم مدعی شویم واگذاری همه شرکت‌ها در بورس می‌تواند تاثیرگذار باشد و با کمک مردم بتوان بدهی‌ها را پرداخت کرد. همچنین این عقب انداختن برگزاری مجمع برای این دو شرکت، کماکان به ضرر سهامداران و همینطور خود تیم‌ها شده که برگزاری آن می‌تواند کمک شایانی به حل و فصل مشکلات این دو تیم بکند.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما