عضو هیات‌رئیسه مجلس: بورس کالا دزدخانه است!

این روزها مردم شاهد افزایش قیمت کالاهای گوناگون در کشور هستند که بخشی از آن مربوط به کم کاری های دولت قبل به خصوص در چاپ پول بدون پشتوانه بوده و بخش دیگر نیز مصیبتی است که بورس کالا برای مردم به وجود آورده است.

عضو هیات‌رئیسه مجلس: بورس کالا دزدخانه است!

 

اقتصاد۱۰۰: نماینده قم در مجلس گفت: بورس کالا تبدیل به دزدخانه شده است.

احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود گفت: این روزها مردم شاهد افزایش قیمت کالاهای گوناگون در کشور هستند که بخشی از آن مربوط به کم کاری های دولت قبل به خصوص در چاپ پول بدون پشتوانه بوده و بخش دیگر نیز مصیبتی است که بورس کالا برای مردم به وجود آورده است. بورس که باید محلی برای سرمایه‌گذاری شفاف، امن و مقابله با رانت‌خواری باشد، تبدیل به دزدخانه و سر گردنه شده که نمونه بارز آن در قیمت گذاری فولاد و خودرو است که در عملکرد ضعیف بورس کالا آشکارا باید آن را مشاهده کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: مسئله کمبود گاز در کشور، یکی دیگر از مسائلی است که امروز تبدیل به مسئله مورد بحث در جامعه شده است، باید از آن‌هایی که 8 سال دولت در اختیارشان بود، سئوا کرد که در طول این مدت چه سرمایه گذاری در این مدت کرده که اکنون برخی از مراکز پتروشیمی و صنعتی تعطیل شوند و این تعطیلی منجر به افزایش برخی اقلام مورد نیاز ساخت مسکن شود.

امیرآبادی فراهانی گفت: از سازمان بازرسی می‌خواهم به طور جدی به مسئله سرمایه گذاری در حوزه گاز ورود کرده و افرادی که قصور داشته و ترک فعل کرده‎اند را به دادگاه صالح معرفی کنند.

وی در خصوص کمبود دارو و سرم به وزیر بهداشت تذکر داد تا نسبت به رفع نیاز مردم اقدامات لازم را انجام داده و با کسانی که با دریافت ارز دولتی، واردات کرده ولی آن را توزیع نمی‌کنند، برخورد قاطع داشته باشند.

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما