اقتصاد 100 گزارش می دهد

ایجاد واحد اختصاصی اینترپل برای جرایم رمزارزها

گزارش ها حاکی از این است که اینترپل قصد دارد یک واحد اختصاصی برای مبارزه با جرایم حوزه رمزارزها ایجاد کند.

ایجاد واحد اختصاصی اینترپل برای جرایم رمزارزها

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- محمدرضا ستاری:  یورگن استاک دبیرکل اینترپل اعلام کرده که بیشتر سازمان های مجری قانون هنوز آموزش مناسبی برای مقابله با جرایم حوزه رمزارزها را ندارند.

مطابق با گزارشی که خبرگزاری هندی Business Standard به تازگی منتشر کرده است، پلیس اینترپل هم اکنون یک تیم ویژه در سنگاپور به همین منظور ایجاد کرده است. لازم به ذکر است که نودمین مجمع عمومی پلیس اینترپل قرار است با حضور مقامات بلندپایه انتظامی 195 کشور در دهلی نو برگزار شد. در همین رابطه به گفته یورگن استاک، دبیرکل اینترپل، فقدان چارچوب های قانونی برای مبارزه با جرایم حوزه رمزارزها چالشی برای سازمان های مجری قانون فراهم کرده است. زیرا از انجا که اغلب این سازمان ها آموزش ندیده و مجهز نیستند، مبارزه با جرایم در بخش ارزهای دیجیتال نیز با مشکلات زیادی همراه شده است.

به همین منظور گفته می شود که قرار است در کنفرانس امسال اینترپل، رمزارزها و جرایم سایبری در دستور کار اصلی پلیس بین الملل قرار بگیرد.

در حالی که رئیس پلیس اینترپل رمزارزها را به عنوان تهدید بزرگ در حال ظهور جهان نام برده است،  پراوین سینها، مدیر ویژه دفتر مرکزی تحقیقات هند، معتقد است که نظارت بر جرایم سایبری دشواتر از گذشته شده است. به همین منظور ایجاد سازوکار مشترک با اینترپل برای مبارزه با جرایم این حوزه ضروری به نظر می رسد.به گفته وی تنها راهکار، همکاری بین‌المللی، هماهنگی، اعتماد و اشتراک‌گذاری بی‌درنگ اطلاعات است.

البته این مساله نخستین تلاش اینترپل برای مبارزه با جرایم حوزه رمزارزها نیست. این نهاد از سال 2015 برای کسب مهارت و اطلاعات در خصوص تراکنش های رمزارزها و شناسایی فعالیت های مجرمانه در دارک وب اقداماتی را انجام داده است. به همین منظور در سال 2020، اینترپل در همکاری مشترک با شرکت امنیت سایبری  Trend Micro راهکارهایی را برای مبارزه موثر در خصوص جرایم این حوزه در سراسر جنوب شرقی آسیا مورد بررسی قرار داده است.  این آژانس همچنین با استارتاپ اطلاعاتی کره جنوبی، S2W Lab، برای تجزیه و تحلیل فعالیت های دارک وب، از جمله تراکنش های ارزهای دیجیتال در مارس 2020، همکاری کرده است.

گفتنی است از سال گذشته به این سو اقدامات نظارتی در حوزه رمزارزها توسط دولت ها تشدید شده است. به خصوص این امر در ایالات متحده آمریکا پیگیری می شود. همچنین در حوزه اتحادیه اروپا تلاش شده تا قوانینی در خصوص بازار رمزارزها به تصویب برسد. به گفته برخی از کارشناسان این اقدامات می تواند بر روی بازار اثر منفی داشته باشد، چرا که قدرت دولتی حوزه رمزارزها و پول خصوصی را نوعی تهدید برای خود محسوب می کند. به همین منظور است که بحث تدوین قوانین نظارتی در این حوزه همچنان داغ بوده و تبعات آن نیز در حوزه کریپپتوکارنسی هنوز در هاله از ابهام است.

انتهای پیام/

 

منبع : مهر

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما