محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با «اقتصاد 100» مطرح کرد

اعتراضات اخیر هیچ تاثیری در قیمت سکه و طلا نداشته است/ نوسانات روزهای اخیر بازار طلا تحت تاثیر قیمت جهانی است

ماه هاست که شاهد ثبات نسبی در بازار سکه و طلای کشور هستیم. با این حال در یک هفته گذشته بازارهای داخلی شاهد تغییرات محدودی در قیمت طلا و به دنبال آن سکه بوده است؛ نوساناتی که به اعتقاد محمد کشتی آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ریشه در تغییرات جهانی قیمت انس طلا دارد. کشتی آرای همچنین تاکید می کند که اعتراضات هفته های اخیر هیچ تاثیری در قیمت سکه و طلا نداشته است.

اعتراضات اخیر هیچ تاثیری در قیمت سکه و طلا نداشته است/ نوسانات روزهای اخیر بازار طلا تحت تاثیر قیمت جهانی است

به گزارش خبرنگار گروه بانک بیمه و بورس اقتصاد 100-مونا معافی: قیمت طلا ۱۸ عیار روز دوشنبه در نیمه نخست معاملات بازار یک میلیون و ۳۵۵ هزار تومان به ثبت رسید. این رقم ثبات قیمت طلا در روزهای جاری را نشان می‌دهد، اما نسبت به روز شنبه شاهد رشد ۱۰ هزار تومانی نرخ طلا ۱۸ عیار بودیم. قیمت سکه امامی نیز دوشنبه در اولین معاملات بازار به ۱۵ میلیون و ۲۴ هزار تومان رسید که به معنی کاهش ۱۷ هزار تومانی ارزش این سکه نسبت به روز یکشنبه بود. اما قیمت سکه تمام بهار آزادی نیز روز دوشنبه با رشد ۶۴ هزار تومانی به ۱۴ میلیون و ۱۵۹ هزار تومان ارتقا پیدا کرد. سکه گرمی هم بدون تغییر قیمت، سه میلیون و ۶۰ هزار تومان فروخته شد.

در همین ارتباط محمد کشتی آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار «اقتصاد 100» گفت: قیمت طلا در یک هفته گذشته نوسان محدودی داشت که این تغییرات در بازارهای ایران بیشتر تحت تاثیر تغییر قیمت جهانی بوده است.

این فعال بازار طلا و جواهر ادامه داد: بازار این روزهای طلا و سکه اصلا با آشفتگی همراه نبوده است و می توان گفت که اعتراضات هفته های اخیر هیچ تاثیری بر قیمت ها نداشته است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره پیش بینی آینده قیمت در بازارهای طلا و جواهر نیز تصریح کرد: پیش بینی من این است که قیمت ها در روزهای آینده نیز در همین سطح باقی بماند و امیدواریم قیمت ها به یک ثبات نسبی برسد.

به گفته کشتی آرای؛ در کل قیمت طلا و سکه در بازارهای بیش از هر عامل دیگری تحت تاثیر قیمت‌های جهانی بوده و از ابتدای هفته بازار طلا و سکه  نوسانات محدودی داشته است.

وی اضافه کرد: نوسانات محدود این روزها در بازار طلا و سکه به قیمت انس جهانی برمی گردد. البته درباره قیمت طلا در کشور علاوه بر انس جهانی، نرخ دلار در کف بازار نیز تاثیرگذار است که در شرایط کنونی نوسان قابل توجهی در این بازار نیز دیده نمی شود.

کشتی آرای در پایان گفت: بازار طلا مدتی است در ثبات به سر می‌برد و به نوعی قیمت‌ها در یک رنج با نوسان جزئی ثابت شده و دیگر مثل گذشته ملتهب نیست و یکی از دلایل این موضوع به کاهش چشمگیر تقاضای مردم برمی گردد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما