صنعت بیمه نیازمند نقشه راه است

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه حافظ با بیان این مطلب که صنعت بیمه جایگاه خود را در زنجیره تامین مالی تبیین نکرده است، گفت: این صنعت نیازمند یک نقشه راه است.

صنعت بیمه نیازمند نقشه راه است

به گزارش گروه بانک، بیمه و بورس اقتصاد 100 به نقل از چابک آنلاین محمود دودانگه در پاسخ به این سئوال که آیا صنعت بیمه نقش و جایگاه خود را در اقتصاد کشورپیدا کرده است؟ اظهار کرد: متاسفانه اینگونه نیست و در این راستا ما به یک نقشه راه نیاز داریم و بیمه مرکزی باید یکسری اقداماتی را انجام دهد، وزارت اقتصاد به عنوان متولی کلان این صنعت ، باید یکسری وظایف را انجام دهد، مجلس ، سندیکای بیمه گران و شرکت‌های بیمه‌ای نیزباید یکسری کارها را انجام دهند.

وی ادامه داد: هراقدامی که در چارچوب این نقشه راه بتواند کمک کند که نقش و جایگاه صنعت بیمه در اقتصاد کشور احیا شود تا اثرگذاری صنعت بیمه هم برای عموم افراد جامعه بهتر شود و ارتقا پیدا کند و ریسک فعالیت های اقتصادی کاهش پیدا کند، اقدامی ارزشمند است.

از نظر این اقتصاددان و کارشناس بیمه اگر نمایشگاه بانک و بیمه با این منطق پیش برود که صنعت بیمه را به آحاد جامعه و فعالان اقتصادی معرفی کند، چالش‌های آن مشخص شده و راه‌حل‌های مختلف  ارائه و یک گفتمان سازی انجام شود که  چگونه می‌شود نقش  صنعت بیمه را در اقتصاد کشورارتقا داد و همچنین از فناوری‌های نوین در صنعت بیمه صحبت شود.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه حافظ بیان کرد: در این خصوص می توان استارت اپ‌های نوین بیمه‌ای دراین نمایشگاه توسعه داده شود، این امر می تواند بستری باشد تا ضریب نفوذ بیمه در اقتصاد کشور افزایش پیدا کند در این صورت حضور در این نمایشگاه خیلی  هم ارزشمند خواهد بود.

دودانگه تصریح کرد: اما اگر هدف تنها، یک گردهمایی باشد که افراد درون صنعت با یکدیگربا نگاه‌ غیرحرفه‌ای ارتباط برقرارکنند، مطمئنا برپایی این نمایشگاه اتلاف منابع است و حیف است که صنعت بیمه با این همه پتانسیل و ظرفیتی که دارد و هنوز به رشد لازم نرسیده، به جای تمرکز به آینده و توسعه و استفاده از فناوری و دانش و ارتقای ضریب نفوذ، درگیر موضوعات درونی خود شود.

وی با بیان این مطب که بنابراین، باید حضور صنعت بیمه  در اقتصاد کشور را پررنگ کنیم تا همه این صنعت را به صورت مناسب و فاخر بشناسند، بیان کرد: افراد باید بدانند همه فعالیت‌های اقتصادی و موضوعات خود را می‌توانند به صنعت بیمه بسپارند و با خیالی آسوده به فعالیت خود ادامه دهند. این است که ارزشمند است.

منبع : چابک آنلاین

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما