قیمت طلای جهانی سقوط/ کاهش جذابیت شمش برای سرمایه‌گذاران

قیمت طلا دیروز پس از اعلام فدرال رزرو آمریکا مبنی بر افزایش بیشتر نرخ بهره در سال آینده، کاهش یافت.

قیمت طلای جهانی سقوط/ کاهش جذابیت شمش برای سرمایه‌گذاران

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد 100 - قیمت طلا به طور گسترده در بازارهای مالی در سراسر جهان دنبال می شود. طلا برای صدها سال اساس سرمایه داری اقتصادی بود تا زمانی که استاندارد طلا لغو شد، که منجر به گسترش سیستم ارزی فیات شد که در آن پول کاغذی پشتوانه ضمنی با هیچ شکل فیزیکی پولی ندارد.

طلا در طول سال‌ها یک محافظ عالی در برابر تورم بوده است. سرمایه گذاران به طور فزاینده ای به طلا به عنوان یک سرمایه گذاری مهم نگاه می کنند.

این در حالی بوده که قیمت طلا در ساعات اولیه دیروز  (پنجشنبه) پس از اعلام فدرال رزرو آمریکا مبنی بر افزایش بیشتر نرخ بهره در سال آینده، کاهش یافت.

قیمت طلا روز پنجشنبه در بازار شمش دهلی با 420 روپیه کاهش به 57554 روپیه در هر 10 گرم رسید. چند روز پیش با قیمت 54974 روپیه در هر 10 گرم بسته شده بود. در کنار طلا، نقره نیز با 869 روپیه کاهش به 68254 روپیه در هر کیلوگرم رسید.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی 1788 دلار بود. هر اونس نقره نیز به 23.14 دلار کاهش یافت.

در دو هفته گذشته قیمت طلا و نقره نیز کاهش یافت. نرخ نقره 61075 روپیه در هر کیلوگرم بود. در 5 دسامبر، قیمت نقره 0.89 درصد یا 544 روپیه کاهش یافت. 60331 در هر کیلوگرم روپیه بود.

روم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز چهارشنبه گفته بود که که فدرال رزرو در سال آینده، حتی در شرایطی که اقتصاد ایالات ‌متحده به سمت رکود احتمالی می‌رود، افزایش بیشتر نرخ بهره را ارائه خواهد کرد.

طلا به طور سنتی به عنوان یک محافظ تورم شناخته می‌شود اما نرخ‌های بهره بالاتر باعث کاهش جذابیت شمش می‌شود زیرا هزینه فرصت نگهداری فلز بدون بازده را افزایش می‌دهد.

بانک مرکزی اروپا قرار است برای چهارمین بار متوالی نرخ بهره را افزایش دهد، البته احتمالاً با افزایشی کمتر و برنامه‌هایی را برای خروج نقدینگی از سیستم مالی در راستای مبارزه با تورم سرسام‌آور ارائه کند.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما