سکه در تقلا برای ارزان نشدن/ قیمت سکه امروز چهارشنبه

بهای سکه در بازار امروز هم بیش از 18 میلیون تومان بود، آنچه که این سئوال را رقم می زند که آیا سکه دوباره کانال 18 میلیون تومان را ترک خواهد کرد و قیمت کاهشی خواهد شد؟

سکه در تقلا برای ارزان نشدن/ قیمت سکه امروز چهارشنبه

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد 100 -طبق آخرین نرخ های اعلام شده قیمت سکه امامی امروز به ۱۸ میلیون و و ۴۰۲ هزار تومان رسید و حباب این سکه روی رقم یک میلیون و ۹۴۸ هزار تومان ماند. آنچه که به نوعی این امر رابه ذهن متبادر می کند؛ قرار نیست بهای این دایره ارزشمند فلزی از کانال 18 میلیون تومان عقب رود!

سکه قیمت امروز (تومان) حباب (تومان)
سکه امامی (طرح جدید) ۱۸.۴۰۲.۰۰۰ ۱.۹۴۸.۰۰۰
سکه بهار آزادی ۱۸.۵۵۸.۰۰۰ ۲.۱۲۶.۰۰۰
نیم سکه ۱۲.۱۰۰.۰۰۰ ۳.۹۰۳.۰۰۰
ربع سکه ۹.۱۰۰.۰۰۰ ۴.۹۹۰.۰۰۰
سکه گرمی ۴.۲۵۰.۰۰۰ ۲.۲۳۳.۰۰۰

این در حالی بوده که بازیگران بازار سکه باور دارند تا زمانی که دلار در مسیر نزولی قرار نگیرد، خبری از افت قیمت نقدی سکه نخواهد بود. با این حال، افت دلار می‌تواند اثر قابل توجهی در بازار سکه بگذارد. دلیل این موضوع به حباب سنگین سکه برمی‌گردد. این وضعیت در حالی بود که کانال‌های اطلاع‌رسانی عنوان می‌کردند که در بازار فردایی، سکه امامی در کانال 18 میلیون تومانی خرید و فروش شد.

به باور برخی فعالان، چنین فاصله‌ای به این دلیل ایجاد شده است که معامله‌گران آتی همچنان نسبت به روند افزایشی فلز گرانبهای داخلی اطمینان ندارند.

در مقابل، دسته دیگری از فعالان معتقدند نوسانات قیمت در بازار نقدی به اندازه‌ای سریع بود که بسیاری از معامله‌گران سکه فردایی را دچار ضرر کرد و آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند با قیمت‌های بازار نقدی خود را هماهنگ کنند.

دیروز فاصله ارزش ذاتی و بازاری فلز گرانبهای داخلی بالای مرز 3 میلیون تومان بود؛ موضوعی که شاید دلیل دیگری برای احتیاط بازیگران بزرگ فردایی بازار سکه بود.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما