ارزش ریال تنها در 90 روز 22 درصد سقوط کرد

برآوردها نشان می دهد ارزش پول ملی کشورمان تنها در این 90 روز بالغ بر 22 درصد کاهش پیدا کرده است. کاهشی که متولیان امر توپ آن را به زمین اتفاقات اخیر در کشور انداخته اند.

ارزش ریال تنها در 90 روز 22 درصد سقوط کرد

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد 100- دلار امروز کار خود را با محدوده قیمتی 37 هزار و 560 تومان آغاز کردف این در حالی بوده که بررسی هانشان می دهد، بهای این ارز پر کاربرد در  بازه زمانی 90 روز گذشته، نزدیک به هفت هزار تومان رشد کرده است.

به عبارتی با مروری بر آمارهای موجودشاهد هستیم، قیمت دلار در 21 شهریور ماه امسال 30 هزار و 900تومان بوده. یک ماه بعد به 32 هزار و 740 تومان رسید.

در گام بعدی نیز در 21 آبان ماه 35 هزار و 320 تومان شده و روز گذشته در کانال‌های فردایی به 37 هزار و 900 تومانرسید که حکایت از رشد قابل توجه قیمت دلار دارد.

این برآوردها نشان می دهد ارزش پول ملی کشورمان تنها در این 90 روز بالغ بر 22 درصد کاهش پیدا کرده است. کاهشی که متولیان امر توپ آن را به زمین  اتفاقات اخیر در کشور انداخته اند که باعث شده نوعی روند نا اطمینانی و موج تبدیل دارایی‌‌ها به ارز و خروج از کشور را تشدید کنند، این در حالی است که یک سئوال مهم باقی می ماند، اینکه در بازه زمانی دو سه سال اخیر که شتاب قیمت ارز سرعت قابل توجهی به خود گرفته است چه اتفاقاتی دخیل بوده اند، آنچه که حتی روند ساماندهی و مدیریت بازار از سوی مسئولان نتوانست ترمز آن را بکشد تا هر روز ارزش پول ملی ایران در جهان کاهش نیابد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما