اقتصاد 100 بررسی می کند

خیز برندهای معروف برای ورود به NFT

NFT یک قرارداد هوشمند است و در همین راستا برند مشهور آدیداس از زمان عرضه خود به NFT در دسامبر 2021 تاکنون، پیشروترین شرکت در NFT بوده است.

خیز برندهای معروف برای ورود به NFT

به گزارش خبرنگار گروه بانک بیمه و بورس اقتصاد 100- با رونق گرفتن NFT در سال 2021، تعداد زیادی از برندها در حال نقل مکان به آن هستند. مطابق گزارش های منتشر شده فعالان حوزه پوشاک و کالاهای لوکس از سال 2020 به این سو 19 برند از 51 برند مشهور فعال در NFT را تشکیل می دهند. 

گفتنی است NFT توکن‌های غیرقابل‌معاوضه هستند.  در واقع، NFT یک قرارداد هوشمند است که با استفاده از پلتفرم‌های اپن سورس تنظیم و برای ایمن‌سازی آن به‌صورت دیجیتالی استفاده می‌شود.

در همین راستا برند مشهور آدیداس از زمان عرضه خود به NFT در دسامبر 2021 تاکنون، پیشروترین شرکت در NFT بوده است. نایک، دولچه  گابانا و گوچی پس از آدیداس قرار دارند و حجم معاملات بالاتری در میان آنها وجود دارد. سایر برندهای این بخش نیز نیترو توکن، نیتروپاس پوما و مجموعه NFTiff تیفانی هستند.

به گزارش اقتصاد100 به نقل از کوین جکو، پس از پوشاک و کالاهای لوکس، صنعت رسانه دومین جایگاه را در NFT به خود اختصاص داده است. مجموعه تایم در ایالات متحده دارای بالاترین حجم معاملات 10648 اتریوم در میان برندهای موجود در این بخش است. دیگر شرکت‌های رسانه‌ای برجسته با برند NFT خود، Fortune، Reddit، Rolling Stone و Fox Corp هستند. همچنین نوشیدنی، خرده فروشی مواد غذایی، سرگرمی و خودرو نیز از جمله صنایع و کسب و کارهایی هستند که به سمت NFT رفته اند.

بر اساس گزارش های منتشر شده از 24 صنعتی که از سوی استاندارد صنعت جهان MSCI، طبقه بندی شده اند، تاکنون 11 صنعت وارد حوزه NFT شده اند. از سوی دیگر مراقبت های بهداشتی، ساخت و ساز، خدمات شهری همچنین املاک و مستغلات از جمله صنایعی هستند که هنوز وارد NFT نشده اند.

لازم به ذکر است از 51 برندی که تاکنون به عرصه NFT وارد شده اند می توان از نام های معروفی همچون NBA  در آمریکا با ارزش 951 میلیون اتریوم، صنایع غذایی تاکوبل، پیتزا هات، هواپیمایی بالتیک، کوکاکولا، کمپانی وارنر، برگر کینگ، مجله تایم، دولچه گابانا، مجموعه رسانه ای فاکس، گیونچی، کمپانی دیزنی، اورال، پورشه، گپ، آئودی، بولگاری، لاکوست و پوما اشاره کرد که به ترتیب ارزش بازار آنها در شبکه NFT رده بندی شده اند.

 

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما