تجارت چین و روسیه شاخ دلار را شکست

نخست وزیر روسیه گفت: با وجود فشارهای خارجی و شرایط اقتصادی نامطلوب، مبادلات تجاری میان دو کشور رشد دو رقمی داشته است و حجم مبادلات تجاری در 10 ماه نخست سال، تقریبا یک سوم افزایش یافته و اکنون در نزدیکی 150 میلیارد دلار است.

 تجارت چین و روسیه شاخ دلار را شکست

 

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه اظهار داشت: مسکو و پکن در مبادلات تجاری خود به میزان زیادی به ارزهای ملی روی آورده‌اند و نزدیک به نیمی از مبادلات دو کشور با روبل و یوآن انجام می شود.

این اظهارات در جریان ویدئوکنفرانس با لی کچیانگ، نخست وزیر چین در روز دوشنبه بیان شد و میشوستین ابراز امیدواری کرد که استفاده از ارزهای ملی به جای دلار آمریکا و یورو بیشتر افزایش یابد.

وی افزود: «این تغییر وضعیت... فعالانه سرعت بیشتری خواهد گرفت. این نوعی تسویه (مبادلات مالی) ‌است که باید حاکم شود و منطق یک سیاست اقتصادی و مالی قوی در جهان چندقطبی است.»

میشوستین بیان کرد، با وجود فشارهای خارجی و شرایط اقتصادی نامطلوب، مبادلات تجاری میان دو کشور رشد دو رقمی داشته است و حجم مبادلات تجاری در 10 ماه نخست سال، تقریبا یک سوم افزایش یافته و اکنون در نزدیکی 150 میلیارد دلار است.

وی افزود: «این رقم درحال حاضر بالاتر از ارقام سال گذشته است. همانطور که رهبران دو کشور توافق کرده اند، ما در بلندمدت، به رقم 200 میلیارد دلار یا بیشتر خواهیم رسید.»

روسیه و چین در سال های اخیر با هدف کنار گذاشتن دلار آمریکا و یورو، استفاده از ارزهای ملی را در مبادلات دوجانبه افزایش داده اند. 

مسکو به صورت پیوسته سیاست دلارزدایی را در مبادلات خارجی دنبال می کند و استفاده از یوآن را افزایش داده است.

‌به گزارش راشاتودی، علاوه بر استفاده از ارز چینی در تسویه های تجاری، برخی از شرکت های روسی انتشار اوراق قرضه با یوآن را آغاز کرده‌اند و تعدادی از بانک‌ها حساب سپرده هایی با یوآن ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : مدیرکل استاندارد استان تهران از ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین…

اخبار سلامت

سینما در سینما