چرا باید به صورت دراز مدت روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد؟

همچنان روی بیت کوین حساب کنید

اگر در سال های اخیر قیمت بیت کوین به طور دائم سیر صعودی داشت و ولی به تدریح شاهد بودیم که این نظرات به سرعت با ظهور و بروز بازار خرسی، افت کرد. اما هنوز برخی از کارشناسان معتقدند؛ همچنان روی بیت کوین حساب کرد.

همچنان روی بیت کوین حساب کنید

به گزارش خبرنگار گروه بانک بیمه و بورس اقتصاد 100، زمانی که سیر صعودی قیمت بیت کوین در سال گذشته ادامه داشت، شرکت‌هایی مانند ماکرواستراتژی، تسلا و حتی شرکت های دولتی با اضافه کردن این رمز ارز به دارایی‌های خود جنبه پوشش تورمی آن را دو برابر کردند.

یعنی بیت کوین به عنوان یک سرمایه برای حفظ ارزش دارایی‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفت. به عنوان مثال ماکرو استراتژی زمانی شروع به خرید بیت کوین کرد که قیمت این رمز ارز در محدوده زیر 10 هزار دلار قرار داشت و این فرآیند را تا زمانی که بیت کوین به نزدیک 69 هزار دلار رسید نیز ادامه داد.
این اقدام در ابتدای امر یک تصمیم پرسود تلقی می‌شد، چرا که قیمت بیت کوین دائماً سیر صعودی داشت و بسیاری از سرمایه گذاران روی این رمز ارز نیز از چنین اقدامی به عنوان حفاظ تورمی بیت کوین استقبال کرده و آن را موجب دلگرمی خود می دانستند.

با این حال شاهد بودیم که این نظرات به سرعت با ظهور و بروز بازار خرسی، افت کرد. این وضعیت حتی با شروع جنگ اوکراین، افزایش تورم و نیز بحران انرژی و مواد غذایی نیز بدتر شد.
بنا به گزارشی که اخیراً سایت کوین تلگراف منتشر کرده است، در حال حاضر نرخ تورم به بالاترین سطح خود در جهان رسیده و بسیاری از کشورها در تلاش هستند تا از ورود به چرخه رکود اجتناب کنند. بیت کوین نیز مانند سایر دارایی‌ها تلاش می کند که همچنان به عنوان محلی پرسود برای سرمایه گذاری باقی بماند.
در این رابطه، کسپر وندلوک مدیرعامل شرکت تجاری Musca Capital، معتقد است که بیت کوین علیرغم رکود هنوز در میان قوی ترین دارایی ها محسوب می شود. وی تاکید می کند، اگر چه بیت کوین 75 درصد از ارزش خود را از دست داده، اما وقتی با ارزهای دیگر مانند لیر ترکیه مقایسه شود، همچنان پرقدرت و با ارزش است. در واقع به گفته وندلوک، بیت کوین دارای مزایای زیادی است که سایر دارایی‌ها مانند طلا و املاک فاقد آن هستند.
این ایده که بیت کوین یک پوشش مناسب برای بازارهای مالی آشفته است از خصوصیات ذاتی این رمز ارز نشات می گیرد. طرفداران بیت کوین معتقدند عرضه کم در مقابل تقاضای زیاد در نهایت آن را به یک دارایی امن تبدیل کرده است.


تقویت دلار
رکود فعلی بازار کریپتو، تنها به دلیل بازار مالی شکننده نیست، بلکه اکنون بروز بحران‌های ناشی از تنش های ژئوپلیتیک به بی ثباتی بازارهای مالی افزوده است. به همین دلیل است که کارشناسان معتقدند در زمان بحران ژئوپلیتیکی، دلار آمریکا به پوشش اولیه تورم تبدیل می شود. به گفته مارتین هیسبوک، رئیس بخش بلاک‌چین و کریپتو در Uphold، هیچ یک از دارایی‌ها در حال حاضر به دلیل قدرت دلار آمریکا در برابر تورم ایمن نیستند. وی تاکید می کند: همه فکر می‌کردیم که بیت‌کوین می‌تواند یک محافظ تورمی باشد، اما معلوم شد که در زمان جنگ، پناهگاه امن هنوز دلار آمریکا است. در واقع ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین، از جذابیت آن در دوران درگیری می کاهد، چرا که هیچ دولتی حاضر به حمایت از آن نیست. بنابراین اگر جنگ اوکراین و سیاست های فدرال رزرو برای مهار تورم را در نظر بگیرید، شاهد ادامه تقویت دلار و تضعیف بیت کوین خواهید بود.
البته هستند کارشناسانی که معتقدند پوشش تورمی بیت کوین را باید در بلندمدت در نظر گرفت. یعنی هر چند ممکن است بیت کوین در حال حاضر یک محافظ قوی در برابر تورم نباشد، اما در یک بازه زمانی 10 ساله، قطعاً عملکردش از بسیاری از دارایی‌ها بهتر خواهد بود.
در این رابطه، مدیر عامل شرکت مدیریت دارایی دیجیتال Ninepoint Partners، به کوین تلگراف می‌گوید که در طول بحران مالی جاری، اکثر دارایی های پایدار و امن به همان اندازه آسیب دیده اند. اما بیت کویت در این میان می‌تواند در دراز مدت یک محافظ مناسب در برابر تورم باشد.(کمک به حفظ ارزش دارایی‌ها)
به گفته وی در این دوران بیشتر سرمایه‌گذاری‌های پایدار مانند اوراق قرضه دولتی، سهام و حتی طلا آسیب دیده‌اند و طبیعتاً بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. با این حال بیت کوین هنوز هم یک دارایی خوب برای سبد دارایی‌ها محسوب می شود. چرا که به دلیل سابقه بازدهی فوق العاده خود می‌تواند برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت بسیار مناسب باشد.


بیت کوین همچنان خوب است
در واقع بیت کوین در دهه گذشته چرخه‌های فراز و نشیب متعددی را پشت سر گذاشته ، اما آنچه ثابت مانده، رشد مرکب آن از نظر ارزش است.
نیک ساپونارو، مدیر عامل شرکت ارائه‌دهنده زیرساخت‌های ارز دیجیتال Divi Labs، توضیح می‌دهد که بیت کوین بیش از یک دهه است که جزء بهترین دارایی‌ها محسوب شده و صرف نظر از روایت های فعلی، همچنان مورد توجه موسسات بزرگ و سرمایه گذاران خرد است. به گفته برخی از تحلیل‌گران، حتی با وجود افت‌ قیمت بیت کوین، همچنان خریداران آن تا حد زیادی نسبت به سرمایه گذاران روی شاخص S&P 500 وضعیت بهتری دارند.


در این رابطه، کنستانتین انیسیموف، مدیر عملیات صرافی CEX.IO معقتد است: بیت کوین به عنوان محافظ در برابر انواع خاصی از تورم عمل می‌کند. ریشه‌های تورم فعلی در جهان به دلیل چشم انداز ژئوپلیتیکی ناشی از حمله روسیه به اوکراین و نوسانات بازار جهانی است. در این شرایط تعداد کمی از دارایی‌ها هستند که می‌توانند محفوظ مانده و تحت تاثیر وضعیت قرار نگیرند. به همین دلیل است که رشد دوباره قیمت بیت کوین به عنوان یک سپر تورمی در بلندمدت به هیچ عنوان دور از انتظار نیست. چرا که باید دقت داشته باشید، این تنها بیت کوین نیست که در برابر تورم کنونی ضربه خورده، بلکه برخی از قابل اعتمادترین سرمایه‌ها مانند طلا یا اوراق قرضه دولتی نیز در این شرایط امنیت نداشته و شکست خورده‌‌اند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما