مشارکت فولاد مبارکه در طرح ملی تولید و کاشت یک میلیارد درخت در کشور

اقتصاد100- در راستای تحقق طرح ملی تولیدات و کاشت یک میلیارد درخت در کشور، تفاهم‌نامه مشارکت فولاد مبارکه در تولید 3 میلیون اصله نهال بین مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان امضا شد.

مشارکت فولاد مبارکه در طرح ملی تولید و کاشت یک میلیارد درخت در کشور

به گزارش گروه ویترین؛ روز یکشنبه شانزدهم مهرماه سال 1402، آیین امضای تفاهم‌نامه مشارکت در تولید 3 میلیون اصله نهال با حضور محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و ابوطالب امینی مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در محل برگزاری جلسات شرکت فولاد مبارکه در اصفهان برگزار شد.

 محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه پس از امضای این تفاهم‌نامه گفت: شرکت فولاد مبارکه صرفاً تولیدکننده فولاد نیست. این شرکت نگاه جامعی به آبادانی، خودکفایی در رشد اقتصادی و به معنای واقعی در تمام ابعاد دارد.

رویکرد فولاد مبارکه در جهت آمایش سرزمین و حل مشکلات منطقه
وی با بیان اینکه رویکرد شرکت فولاد مبارکه در جهت رفع نیاز، آمایش سرزمین و همچنین حل مشکلات منطقه است، افزود: اگر صنایع در کنار مردم با اصلاح شرایط حوزه خود و اصلاح رویه‌های موجود در کنار محیط‌زیست قرار گیرند، می‌توانیم شاهد احیای محیط‌زیست باشیم و توسعه صنعت نیز با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی و با نگاهی عمیق و درست به صنعت نظیر تولید سبز بدون مغایرت با محیط‌زیست محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: در همین راستا امروز نگاه ما در فولاد مبارکه تبدیل‌شدن به یک الگو در این حوزه و تبدیل‌شدن به صنعت سبز برای خلق آینده‌ای بهتر است.

طیب‌نیا با بیان اینکه این سرمایه‌گذاری هدفمند در فولاد مبارکه انجام شده است تا این صنعت همچنان در همه حوزه‌ها به‌خصوص محیط‌زیست الگو باشد، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های فولاد مبارکه در حوزه محیط‌زیست، دستاوردهای بسیار ارزشمندی برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری برای کاهش CO2 به‌واسطه پروژه‌های نیروگاهی، ۶۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی، نیروگاه سیکل ترکیبی و همچنین نیروگاه بادی دستاوردهای بسیار ارزشمندی برای کشور به همراه خواهد داشت و امیدوارم همه صنایع این جهت‌گیری را در فعالیت‌های خود داشته باشند.

فولاد مبارکه همکاری مؤثر و خوبی با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان دارد
در همین زمینه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه طبق قانون باید در هر واگذاری و ایجاد کارخانه، ۲۵ درصد از فضای کارخانه به فضای سبز اختصاص یابد، گفت: قراردادها و توافقنامه‌هایی با سازمان پارک‌ها و فضای سبز، شرکت شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌داران منعقد شده است و اولویت در واگذاری‌ها باید براساس این مهم باشد.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود منابع آبی گونه‌های کم‌آب کاشته می‌شود، اضافه کرد: طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت در چهار سال که در هیئت دولت مطرح شده و می‌تواند در زمینه کاهش میزان کربن و آلودگی هوا مؤثر باشد.

به گفته ابوطالب امینی سایر کشورها نیز در این زمینه اقدام کرده‌اند و شرکت فولاد مبارکه در این راستا همکاری مؤثر و خوبی با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان داشته است.

ایجاد، حفظ و نگهداری فضای سبز به وسعت حدود 1500 هکتار در عرصه کارخانه
سید محمدجواد مجیدی مدیر مدیریت شهری فولاد مبارکه نیز در همین زمینه تصریح کرد: فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور، بر اساس راهبردهای کلان مدیریت ارشد سازمان، با توجه به ابعاد توسعه پایدار،علاوه بر جنبه اقتصادی، توجه به ابعاد اجتماعی و محیط زیستی موضوعات را نیز در تصمیمات خود مد نظر قرار داده و ضمن تعهد به رعایت الزامات محیط‌زیستی به تناسب ابعاد و سطح تأثیرگذاری خود، با نگاهی ملی حرکت در جهت بهبود شاخص‌های مرتبط با توسعه پایدار را در دستور کار قرار داده است.

فولاد مبارکه ضمن تعهد به الزامات محیط زیستی و ایجاد، حفظ و نگهداری فضای سبز به وسعت حدود 1500 هکتار در عرصه کارخانه، از طریق همکاری و مساعدت با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان اقدام به مشارکت در طرح ملی تولید و کاشت یک میلیارد درخت نموده است که در این خصوص بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که به امضای مدیرعامل شرکت و مدیرکل منابع طبیعی استان رسیده است، شرکت فولاد مبارکه نسبت به تجهیز و تقویت زیرساخت تولید نهال در نهالستان 30 هکتاری شهید جبل عاملیان شهرستان قهدریجان که متعلق به اداره کل منابع طبیعی است، اقدام خواهد نمود.

در این خصوص احیای چاه آب، تجهیز شبکه آبیاری و سیستم آب‌رسانی، تأمین پمپ و... توسط فولاد مبارکه انجام خواهد شد که پس از انجام آن، با احیای ظرفیت تولیدی حدود 6 میلیون اصله نهال در سال، نهالستان مزبور می‌تواند در راستای اجرای بخشی از طرح ملی تولید و کاشت یک میلیارد درخت و دیگر نیازهای اداره کل منابع طبیعی استان مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است اعلام موضوع مشارکت فولاد در تولید تعداد 3 میلیون اصله نهال، با توجه به بازه زمانی تعریف‌شده و پارامترهای فنی لحاظ‌شده در احیای زیرساخت‌های تولید نهال در نهالستان یادشده و بر اساس معادل‌سازی قیمت نهال صورت گرفته است.

طبق مذاکرات انجام‌شده با ادامه همکاری‌ها در آینده، فولاد مبارکه از محل مساعدت‌های مربوط، در تولید 6 میلیون اصله نهال مرتبط با این طرح ملی سهیم خواهد بود.

مشارکت فولاد مبارکه در احیا، توسعه و ایجاد زیرساخت‌های مرتبط با مسئولیت‌های اجتماعی و محیط زیستی ازجمله سیاست‌های محوری فولاد مبارکه در زمینه توسعه پایدار است که بر اساس رهنمودهای مدیرعامل شرکت در حال انجام است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما