جلسه کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

حمایت همه‌جانبه پارلمان بخش خصوص از دانش‌بنیان‌ها

اقتصاد 100- رئیس کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: این کمیسیون به صورت تخصصی و با رویکرد توسعه‌ای فعالیت خواهد داشت و این موضوع نشان‌دهنده حمایت اتاق از دانش‌بنیان‌هاست.

حمایت همه‌جانبه پارلمان بخش خصوص از دانش‌بنیان‌ها

به گزارش گروه ویترین ؛ وحید فولادگر در کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی ظرفیت‌های بسیار خوبی برای حمایت از رشد اقتصاد دانش‌بنیان دارد، اظهار کرد: به دلیل ظرفیت‌های متعدد در استان اصفهان، این کمیسیون برای نخستین بار به صورت تخصصی و مستقل تشکیل شد.
وی ادامه داد: در زمینه اهداف و وظایف کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان، جلسات تخصصی برگزار شد و موارد مختلف مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و رویکردهای توسعه‌ای در نظر گرفته شد، بر این اساس شش کمیته تخصصی شامل «کمیته توانمندسازی و تعالی شرکت‌های فناور دانش‌بنیان»، «کمیته حقوقی، مالکیت معنوی و ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود»، «کمیته تأمین فناوری و توسعه تقاضا»، «کمیته تسهیلگری و پیگیری اجرای قوانین»، «کمیته تأمین مالی و فناوری» و «کمیته هوش مصنوعی» تشکیل شد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان بیان کرد: نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع کلان، دستگاه‌های مختلف دولتی، نخبگان و... در جلسات کمیسیون حضور خواهند داشت تا به پیشبرد بهتر اهداف کمیسیون کمک شود.
فولادگر گفت: چند رویداد مهم در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان در پیش‌رو داریم، رویدادهای مرتبط با جایزه مصطفی و نمایشگاه جیتکس از موارد مهمی هستند که امیدواریم بهره مناسبی از آن‌ها نصیب اقتصاد استان و کشور شود.
 
سید یاسر معین‌الدینی، دبیر کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان اتاق بازرگانی اصفهان نیز در ادامه عنوان کرد: حدود 9 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و مقرر است کمیته‌های تخصصی کمیسیون با نگاه کارشناسی خود به مسائل و مشکلات بنگرند و برای رفع آن‌ها تلاش کنند.
وی تصریح کرد: در «کمیته توانمندسازی و تعالی شرکت‌های فناور دانش‌بنیان» به دنبال تحریک و توسعه طرف تقاضا در بازار فناوری و تأمین فناوری در قالب قرارداد با صنایع بزرگ و... هستیم، در «کمیته حقوقی، مالکیت معنوی و ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود» نیز تقویت ساختاری‌های سخت و نرم در مالکیت معنوی در اقتصاد فناور کشور مورد توجه است.
دبیر کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان اتاق بازرگانی اصفهان تأکید کرد: «کمیته تأمین فناوری و توسعه تقاضا» نیز پیگیری اجرای ظرفیت‌های قانونی جهش تولید دانش‌بنیان و دیگر مقررات حوزه فناوری را بر عهده دارد، «کمیته تسهیلگری و پیگیری اجرای قوانین» ایجاد و تقویت ساختارهای جدید تأمین مالی فناوری در کشور را پیگیری می‌کند.
وی گفت: «کمیته تأمین مالی فناوری» در زمینه ایجاد و تقویت ساختارهای توسعه‌دهنده دانش مدیریت در شرکت‌های دانش‌بنیان و «کمیته هوش مصنوعی» نیز حمایت از فناوران هوش مصنوعی و تبیین منافع هوش مصنوعی برای همه فعالان اقتصادی را در دستور کار خود دارند.
 معین‌الدینی با اشاره به انتشار فراخوان برای دریافت غرفه در نمایشگاه جیتکس 2023 عنوان کرد: متقاضیان برای دریافت غرفه و بازدید از این نمایشگاه باید ثبت‌نام خود را انجام دهند تا پس از بررسی اولیه، افراد بتوانند از فرصت برپایی این نمایشگاه بهره ببرند. همایش بین‌المللی توسعه هوش مصنوعی در مهرماه نیز با حضور دانشمندان و فناوران بین‌المللی حاضر در جایز علم و فناوری مصطفی برگزار می‌شود که فرصت خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است.
در ادامه اعضای کمیسیون به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند، ایجاد بانک اطلاعاتی دقیق از شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمندی‌های آنان، ایجاد بستر گسترش همکاری‌ها میان شرکت‌ها، بررسی و پیگیری مشکلات دانش‌بنیان‌ها، لزوم توجه به ابعاد بازاریابی و بازرگانی محصولات دانش‌بنیان، نگاه ویژه به نخبگان و بهره‌گیری از توانمندی آنان، توسعه زیرساخت‌ها برای تسهیل فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، نگاه ویژه به برندسازی و... بخشی از مواردی است که اعضای کمیسیون در این نشست بر آن‌ها تأکید داشتند.
 
 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما