مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان مطرح کرد:

سنجش سیستم‌های هلدینگ پتروپالایش اصفهان با هوش مصنوعی/ استانداردها بین‌المللی ایمنی در پالایشگاه اصفهان تامین می‌شود + فیلم و عکس

اقتصاد100- مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: هدف از توسعه پایدار در مجموعه ما این است که تمام سازمان‌ها و ادارات ما نه در ایران بلکه در سطح خاورمیانه حائز رتبه اول شود، لذا در همه بخش‌ها اعم از پدافند غیرعامل، منابع انسانی و تکنولوژی این اتفاق باید بیافتد و هدف ما بر اساس بالاترین ضریب پیچیدگی در افق 1405 است. طبق برنامه‌ریزی که ما کردیم تا سال 1405- 1407 به بالاترین ضریب پیچیدگی در دنیا برسیم.

سنجش سیستم‌های هلدینگ پتروپالایش اصفهان با هوش مصنوعی/ استانداردها بین‌المللی ایمنی در پالایشگاه اصفهان تامین می‌شود + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 15.69M | مدت زمان ویدیو: 00:01:02

به گزارش گروه ویترین؛ محسن قدیری مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه هفته دولت اظهار کرد: هدف ما در هلدینگ پترو پالایش اصفهان این است که به اعمال خودمان توجه کنیم، موقعیت‌های مختلف را با وجدان‌مان مورد سنجش قرار می‌دهیم، معتقدم که عنصر انقلابی و مدیر بااراده در زمانی به دنبال این نیست که ما فرصت‌ها و تهدیدها را ببینیم، هرچند در دانشگاه به ما یاد دادند که در محیط بیرونی فرصت‌ها و تهدیدها وجود دارد، اما برای یک مدیر با اراده هیچ تهدیدی وجود ندارد و این همیشه شعار ما بوده و هرچه وجود دارد فرصت است و فرصت‌های با ریسک و بدون ریسک وجود دارد.

وی با بیان اینکه آنچه باعث رشد در مجموعه کشور می‌شود و می‌تواند راه میانبری باشد، انتخاب فرصت‌های با ریسک است، افزود: به عنوان مهندس همیشه دنبال این بودیم که راهی را پیدا کنیم یا بسازیم که بتوانیم در دنیایی که به سرعت تغییر می‌کند بقا پیدا کنیم و معتقد به ساخت راه‌ها و فرصت‌های جدید هستیم. هر ایده‌ای که داشتیم را در همین راستا به عنوان یک مسئله تعریف کردیم و باید آن مسئله را حل کنیم و برای هر مسئله‌ای که با آن روبه‌رو شدیم راه حلی پیدا کردیم و ایده‌هایمان را در گروه‌های فکری که به تعداد 100 نفر می‌رسد را پرورش دادیم و پخته کردیم و آنها را تبدیل به پروژه کردیم.

WhatsApp Image 2023-08-17 at 03.11.06

برای ما هیچ تهدیدی وجود ندارد

مدیرعامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان ادامه داد: بعد از تعریف پروژه برنامه مالی آن را درآوردیم  و وقتی که توجیه اقتصادی آن مورد تایید بود، طبق اولویت بندی که ذیل چشم انداز پالایشگاه تعریف شده، مصوبات لازم را به سرعت گرفتیم و تامین مالی آن را انجام دادیم و توسط کنترل پروژه که خودمان توسعه داده بودیم که شاید یکی از کنترل پروژه‌های ایران یا حتی جهان باشد، بررسی را دستور کار قرار دادیم و همیشه بر تمرکز زدایی تاکید داشتیم و سعی در بروکراسی گریزی داشتیم. 

قدیری تاکید کرد: این‌ها لازمه شرکتی است که می‌خواهد جهش داشته باشد و به خاطر همین نیز تبدیل به هلدینگ شدیم و سال گذشته سازمان خود را بر اساس عنوان هلدینگ چینش کردیم. در سال 104 میلیارد دلار انرژی در کشور هدر می‌‌دهیم که رقم بسیار بزرگی است که با صرفه‌جویی این‌ها را می‌توانیم در پروژه‌ها استفاده کنیم. ما در کشور پول و امکانات داریم اما در این 44 سال در کشور برای مدیریت استراتژیک تلاش نکردیم و باید مدیریت آینده نگر را تربیت کنیم، ما در این راستا در هلدینگ پتروپالایش اصفهان برنامه داریم تا سال 1405، 200 مدیر توانمند و آینده‌نگر را به کشور تحویل دهیم.

WhatsApp Image 2023-08-17 at 03.11.07

450 پروژه در چشم انداز پتروپالایش اصفهان تعریف شده است

وی با بیان اینکه ما تصمیم جهادی گرفتیم و پای تصمیمات خود ماندیم و برنامه‌ریزی کردیم، اضافه کرد: در برنامه 5 ساله ما باید ثبات اقتصادی را برای پالایشگاه و سهام‌داران ایجاد می‌کردیم و حداکثر سود را برای آنها به ارمغان بیاوریم. بدون این تصمیمات هوش اقتصادی شرکت ما معنی نمی‌داد. عربستانی‌ها مدعی شدند که الگوی توسعه و پیشرفت آنها از ما جلوتر است اما ما خلاف این را در پالایشگاه اصفهان نشان دادیم. درست است که خاور میانه در حال تغییر است و آنها با نفرات شرکت‌های خارجی اقدام به توسعه کردند، ما با اعتماد به نفرات خودمان و شرکت‌های دانش بنیان داریم اتفاق بزرگی را رقم می‌زنیم.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با اشاره به تعریف 450 پروژه در چشم‌انداز این مجموعه تصریح کرد: مبنای نگاه ما توسعه پایدار و متوازن است که بر پایه اخلاق، محیط زیست و اقتصاد استوار است و هدف ما این است که به یک هلدینگ موفق پترو پالایشی تبدیل شویم. هدف از توسعه پایدار در مجموعه ما این است که تمام سازمان‌ها و ادارات ما نه در ایران بلکه در سطح خاورمیانه حائز رتبه اول شود، لذا در همه بخش‌ها اعم از پدافند غیرعامل ، منابع انسانی و تکنولوژی این اتفاق باید بیوفتد و هدف ما بر اساس بالاترین ضریب پیچیدگی در افق 1405 است. طبق برنامه‌ریزی که ما کردیم تا سال 1405- 1407 به بالاترین ضریب پیچیدگی در دنیا برسیم.

ضریب پیچیدگی؛ معیار پیشرفت پتروپالایش

وی با اشاره به چشم انداز پتروپالایش اصفهان در افق‌های بین المللی خاطر نشان کرد: البته ما در چشم اندازمان بر اساس منطقه پیش‌بینی کردیم اما در برنامه‌ریزی با توجه به دستیابی به بالاترین ضریب پیچیدگی که بر اساس تولیدات متنوع،تکنولوژی و زنجیره ارزش است، می‌توانیم در پترو پالایش که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده به این اهداف بزرگ برسیم و برای رسیدن به این امر 11 استراتژی داشتیم و جدیدا استراتژی هوش مصنوعی را نیز به کارهایمان اضافه کردیم و ملاک کار ما در پالایشگاه هوش مصنوعی است و خروجی تمام برنامه‌های ما به هوش مصنوعی وصل می‌شود و هوش مصنوعی اصلاحات لازم را برای این امر انجام می‌دهد. ما در پالایشگاه اصفهان فرآیند محور شدیم و فرآیندهای ما به وسیله هوش مصنوعی طراحی می‌شود.

قدیری با اشاره به نقش هوش مصنوعی در پتروپالایش اصفهان گفت: سال گذشته یک بار ساختار سازمانی ما عوض شد و دوباره امسال معماری سازمانی ما در حال تغییر با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیاست، که تک تک فرآیندها چک شود، آئین نامه نوشته شود و چیدمان نفرات طبق همین تکنولوژی عوض می‌شود و خروجی این فرآیند به هوش مصنوعی وصل می‌شود و هوش مصنوعی تحلیل‌های لازم را انجام می‌دهد و نهایتا نتایج هوش مصنوعی به کمیته جذب می‌آید که بتوانیم برای آینده بهترین تصمیمات را اخذ کنیم.

وی ادامه داد: پالایشگاه موجود در اصفهان مشکلات عدیده‌ای دارد، مثل مشکلات پدافند غیرعامل که وجود دارد. همچنین زیرساختارها برای 44 سال قبل است که توسط آمریکایی‌ها ایجاد شده و باید اصلاح شود. مثلا باید کلیه لوله‌های آتش نشانی ما عوض می‌شد زیرا فشار آب بسیار کم بود و با استاندارد بین المللی فاصله داشت و ما باید همه این لوله‌ها با آخرین نسل جایگزین کنیم، که ایمنی سیستم افزایش پیدا کند.

مدیرعامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان در خصوص مصرف آب در این مجموعه خاطر نشان کرد: 23 پروژه برای رفع کمبود آب پالایشگاه در دستور کار قرار گرفته است که بر این اساس مصرف آب پالایشگاه تا نیمه سال آینده ۷۵ درصد کاهش کاهش یافت. در حال حاضر در حال  راه اندازی تصفیه‌خانه در شاهین‌شهر هستیم که به وسیله آن بتوانیم آب سیاه این شهر را کاملا تصفیه کنیم و برای مصرف پالایشگاه از آن استفاده کنیم. البته به دلیل کاهش مصرف آب در فصل سرد، آب‌های تصفیه شده در مخازن استراتژیک پالایشگاه برای مصرف در زمان‌های سخت‌تر ذخیره‌سازی خواهد شد.

WhatsApp Image 2023-08-17 at 03.11.09

دریافت آب شرب پالایشگاه به صفر می‌رسد

وی ادامه داد: پیش‌بینی شده که مخازن آب پالایشگاه به مخازن استان وصل شود. همچنین انتقال آب از خلیج فارس نیز در دستور کار بوده و در همین راستا تا نیمه اول سال آینده ۲۰ میلیون متر مکعب آب به پالایشگاه خواهد رسید. در کنار این موارد برای تصفیه و باز مصرف آب سیستم در پالایشگاه در حال نصب سه واحد HERO و CCRO هستیم. با این اقدامات در سال آینده بعد از 44 سال آب شرب از پالایشگاه قطع می‌شود و تمامی آب مورد نیاز پالایشگاه از پساب تامین می‌شود، همچنین در حال حاضر در حال ساخت ۳ برج کولینگ هیبریدی هستیم.

قدیری با اشاره به سود مجموعه هلدینگ پترو پالایش اصفهان در بورس گفت: برنامه داریم تا سال 1404 تعداد محصولات استراتژیک از گوگرد را به 12 محصول برسانیم که شامل کودهای گوگردی است و هرسال 10 همت درآمد ایجاد خواهد کرد. برنامه داریم سود هلدینگ پتروپالایشی شپنا را تا سال 1405 به 4.2 میلیارد دلار برسانیم که در این میان تویلد کودهای گوگردی، الکل‌های چرب و رفع ناترازی بنزین نقش مهمی را ایفا خواهند کرد. به طور کلی به دنبال تولید محصولاتی هستیم که بیشترین سودآوری را داشته باشد. در زمان آغاز فعالیت پالایشگاه اصفهان این مجموعه ضررده بوده است اما با مدیریتی که رخ داد حاشیه سود کشور ما به 11 درصد رسیده است.

تحریم‌ها محدودیتی برای ما ایجاد نکردند

وی افزود: تحریم‌ها محدودیتی برای ما ایجاد نخواهند کرد. شرکت راهبر ترابر انرژی در آینده  به بزرگ‌ترین شرکت حمل‌ونقل ایران تبدیل می‌شود. تا همین امروز 200 تانکر برای این شرکت خریده شده و تمام اقدامات آن با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هماهنگ می‌شود. همچنین در زمینه استفاده از فناوری‌های نو برای تولید  انرژی مشعل پویا به عنوان زیر مجموعه تا سال ۱۴۰۵، بیش از یک هزار مگاوات برق را تامین می‌کند.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در خصوص نقش بانوان در تولیدات نفتی گفت: شرکت نفتی اکسیر ایرانیان به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان که در بخش شوینده‌ها مشغول فعالیت است، کاملا توسط کادر مدیریتی بانوان اداره می‌شود و ۴۰ میلیون یورو هم سود دارد و محصولات با کیفیتی را ارائه می‌کند و نشان می‌دهد که جایگاه بانوان در کشور ما شناخته شده است.

وی با تاکید بر اهمیت صادرات گفت: تا پایان سال 1405 تمامی محصولات شرکت به جز بنزین و گازوئیل  صادر خواهد شد و کودهای گوگردی بعد از تامین کشور که منجر به توصیه شود، صادر خواهد شد، که در این راستا اداره نظارت بر مبادلات نفتی راه‌اندازی شده که تمام صادرات را کنترل می‌کند و شفافیت را حاکم می‌کند.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان چشم انداز و افق این مجموعه در 3 سال آینده را تشریح کرد و بر لزوم توجه به مدیریت استراتژیک و آینده نگر در کشور تاکید کرد.

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما