تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان انرژی اتمی ایران و دانشگاه یزد امضاء شد

اقتصاد 100- این تفاهم‌نامه با هدف همکاری‌های متقابل، تبادل تجربیات و بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های علمی طرفین در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و توسعه علم و فناوری به امضاء رسید.

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان انرژی اتمی ایران و دانشگاه یزد امضاء شد
 به گزارش گروه ویترین؛ روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲ در نشستی با حضور معاون سازمان انرژی اتمی ایران ، رییس دانشگاه یزد، جمعی از اعضای هیات علمی و مسئولان دو مجموعه، تفاهم‌نامه همکاری فناورانه در حوزه‌های دانش، صنعت و سلامت بین سازمان انرژی اتمی ایران (شرکت توسعه کاربرد پرتوها) و دانشگاه یزد امضاء شد.

دکتر سید پژمان شیرمردی معاون سازمان انرژی اتمی ایران و مدیر عامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران در این نشست گفت:‌ نگاه ما به این استان و دانشگاه یزد،‌ استفاده حداکثری از ظرفیت‌ سرمایه‌های انسانی توانمند فارغ‌التحصیل است.

وی اظهار کرد: امیدواریم در این راستا بتوانیم برای تربیت نیروهای انسانی توانمند، هم از بعد تئوری و هم آکادمیک و هم از بعد صنعتی در ارتباط با مجموعه سازمان انرژی اتمی و حوزه کاربرد پرتوها در جهت افزایش مهارت فارغ‌التحصیلان قدم برداریم و این سرمایه انسانی بتواند در آینده در مسیر خدمت به کشور و توسعه صنعت استان یزد حرکت کند.

وی از جمله محورهای این تفاهم نامه را، بهره‌مندی از امکانات و توانایی‌های یکدیگر در جهت توسعه علوم انسانی ناظر بر فناوری‌های هسته‌ای، اجرای پروژه‌های مشترک پژوهشی- کاربردی، همکاری در زمینه گسترش علوم هسته‌ای به ویژه کاربرد پرتوها در رشته‌های مختلف و آموزش استادان مربوطه، همکاری در برگزاری دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی و هم‌افزایی ظرفیت‌های دانشگاه و شرکت به منظور طراحی و اجرای دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت عنوان کرد.

 وی ادامه داد: هماهنگی و تعامل بیشتر در بررسی و تعیین نیازها، اولویت‌ها و یافتن راهکاری مناسب جهت رفع موانع و مشکلات، همکاری فناورانه در حوزه کشاورزی، صنعت و سلامت، همکاری و فراهم کردن بسترهای لازم جهت ایجاد واحد، مرکز و یا گروه پژوهشی هسته‌ای در دانشگاه یزد، همکاری در زمینه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی متقابل و همچنین تبیین دستاوردهای عظیم نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف علوم فناورانه و دانش‌بنیان از جمله کاربرد انرژی صلح آمیز هسته‌ای در جهت ارتقاء سطح سلامت و زندگی مردم و بهبود کیفیت محصولات صنعتی، کشاورزی و سلامت را از دیگر اهداف و محورهای این تفاهم نامه ذکر کرد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه طرح‌های مشترک کلان برای رفع نیازهای استان و کشور با همکاری دانشگاه یزد انجام خواهد شد و امیدواریم با همکاری دو مجموعه به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم آورده خوب علمی و اقتصادی برای استان و کشور داشته باشیم.

دکتر شیرمردی یادآور شد: با امضای این تفاهم نامه ظرفیت استفاده از امکانات مجموعه برای فرصت مطالعاتی صنعتی از سوی سازمان انرژی اتمی در اختیار استادان جوان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه استان یزد یک استان هسته‌ای خیز است گفت: ما تاسیسات خوبی در ارتباط با بخش‌های مختلف هسته‌ای در کشور داریم. نگاه ما در بخش کشاورزی، سلامت، محیط زیست و حوزه صنعت و آن ابعادی که بیشتر با زندگی مردم در ارتباط است نگاه توسعه‌ای است و در تلاش هستیم که با شتاب بیشتری در این زمینه حرکت کنیم و مردم کشورمان به ویژه استان یزد اثرات ملموس مربوط به حوزه هسته‌ای را در زندگی خود درک کنند.

دکتر شیرمردی افزود: اعتقاد ما بر این است که هر چه ارتباط بین دانشگاه و صنعت فشرده‌تر باشد قطعا خواهیم توانست در آینده‌ای نزدیک در بخش هسته‌ای به توسعه مورد نظر در استان یزد بیش از گذشته دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان انرژی اتمی همچنین در حوزه نرم و راهبردی هسته ای و حوزه علوم انسانی هسته‌ای، اقتصاد هسته‌ای، حقوق و روابط بین‌الملل هسته‌ای و ... آماده هر گونه همکاری مشترک با دانشگاه است.

رییس دانشگاه یزد نیز در این نشست بااشاره به اینکه استان یزد یک استان معدنی و صنعتی است گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای استفاده از پرتوها و صنعت هسته‌ای در این استان وجود دارد و ما می‌توانیم با همکاری سازمان انرژی اتمی مگا پروژه‌هایی را در زمینه‌های مختلف اجرا کنیم.

دکتر عباس کلانتری با اشاره به انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری گفت: این تفاهم‌نامه به منظور استفاده از ظرفیت‌های دو طرف به امضاء رسید و امیدواریم با کمک محققان دانشگاه، سازمان انرژی اتمی و شرکت توسعه کاربرد پرتوها از ظرفیت‌های موجود، استفاده بهینه داشته باشیم و بتوانیم پروژه‌های ملی را اجرایی کنیم.

 وی افزود:‌ یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب دانشگاه وجود دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که می‌توان با برگزاری دوره‌های مشترک و انجام پایان‌نامه‌ها با موضوعات مختلف با همکاری استادان راهنما و مشاوران مشترک ارتباط بین صنعت و دانشگاه را گسترش داد.

دکتر کلانتری در این نشست پیشنهاد کرد با همکاری سازمان انرژی اتمی و دانشگاه با توجه به پتانسیل خوبی که در دانشگاه وجود دارد سایت هسته‌ای را در در پردیس فناوری دانشگاه ایجاد کنیم.

منبع : دانشگاه یزد

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما