رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان(سمپاد) خبر داد:

تهیه بسته حمایتی برای دانش‌آموزان فناور در صنعت هسته‌ای

اقتصاد100- رییس سازمان ملی پروش استعدادهای درخشان (سمپاد) گفت: در آموزش و پرورش برای حمایت از دانش‌آموزان فناور در صنعت هسته‌ای یک بسته‌ حمایتی تدارک دیده شده است.

تهیه بسته حمایتی برای دانش‌آموزان فناور در صنعت هسته‌ای
به گزارش گروه ویترین؛ الهام یاوری، رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) در حاشیه اختتامیه دومین جشنواره ملی «من فناوری هسته‌ای هستم» با اشاره به کاربرد انرژی اتمی در زندگی مردم، اظهار کرد: خوشبختانه انرژی هسته‌ای کاربردهای متعددی در زندگی امروز ما دارد که شاید هموطنان ما شناخت کافی از آن نداشته باشند.

وی افزود: یکی از پررنگ‌ترین کاربردهای صنعت هسته‌ای در بحث تولید رادیوداروها بوده که نسبت به صنایع دیگر امکان و قابلیت ارزآوری چندین برابری را برای ایران می‌تواند به همراه داشته باشد.

یاوری ادامه داد: همچنین در دیگر حوزه‌ها به‌ویژه در بحث محصولات کشاورزی و صنایع مختلف هم شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی هستیم. در این حوزه یکی از موارد تاثیرگذار مهم در زندگی مردم، تولید برق پاک است که کاهش آلودگی هوا را به دنبال داشته و هزینه کمتری برای تولید انرژی صرف می‌شود.
 


رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در مورد نحوه حمایت وزارت آموزش و پرورش از دانش‌آموزان فناور در صنعت هسته‌ای برای توسعه علمی آنها و تبدیل شدن به یک نخبه، اظهار کرد: در این مسیر ما برای دانش‌آموزان بسته‌ای از حمایت‌ها را داریم.

وی ادامه داد: بخش مهمی از این بسته‌ها، تولید محتوای خوب و مناسب است که در همکاری با سازمان انرژی اتمی ایران دنبال می‌شود تا در اختیار بچه‌ها قرار گیرد. در بخش دوم فرصت‌های ارزشمندی برای دانش‌آموزان فراهم می‌شود تا از پیشرفت‌های کشور به شکل دست اول خبردار شده، مشاهده کنند و در مسیر موضوعات فناورانه باشند که در کشور وجود دارد.
 رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در پایان گفت: در بخش سوم شبکه‌ای بین دانش‌آموزان و متخصصان هر حوزه شکل می‌گیرد که امکان مطرح کردن مسایل برای آن‌ها وجود داشته تا بتوانند پیشرفت کنند. طبیعتا هرکدام از دانش‌آموزان که در این مسیر ورود می‌کنند از این حمایت‌ها استفاده خواهند کرد.

گفتنی است با حضور مهندس محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی، دکتر رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مدیران ارشد صنعت هسته‌ای و این وزارتخانه در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی «من فناوری هسته‌ای هستم» از آثار منتخب بخش‌های دانش‌‌آموزی و معلمان تقدیر و تشکر شد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما