10درصد اصناف هنوز ساماندهی نشده اند / کمتر از یک درصد مردم از اصناف شکایت دارند

اقتصاد 100- رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بیش از ۲۵۰ میلیون مورد مواجهه مردم با واحدهای صنفی سراسر کشور به صورت روزانه است که شکایتی کمتر از یک درصد را ایجاد می‌کند.

10درصد اصناف هنوز ساماندهی نشده اند / کمتر از یک درصد مردم از اصناف شکایت دارند

به گزارش گروه ویترین؛ علی توسطی رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه شغل اصناف به گونه‌ای است که بدون بازنشستگی دو شیفته کار می‌کنند، اظهار داشت: بر اساس آمار به طور میانگین هر فرد روزی سه بار به واحدهای صنفی مراجعه می‌کند.

وی با بیان اینکه سه برابر مراجعه با ۸۵ میلیون جمعیت کشور رقم چشمگیری می شود، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۵۰ میلیون مورد مواجهه مردم با واحدهای صنفی سراسر کشور به صورت روزانه است که شکایتی کمتر از یک درصد را ایجاد می‌کند. این در حالی است که اصناف تنها لایه‌ای از جامعه هستند که بدون حکم قضایی و تنها با رضایت مردم می‌توانند وارد منازل مردم شوند و در برخی موارد وسایلی گران قیمت را برای تعمیر یا موارد دیگر از منزل خارج می‌کنند و باز می‌گردانند.

توسطی با اشاره به شعار امسال این روز، با عنوان اصناف مردمی‌ترین نهاد در اقتصاد ملی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در ۱۲ سال گذشته بر مسائل اقتصادی به ویژه بهبود شرایط اقتصادی و کسب و کار، تولید، و مهار تورم تمرکز داشتند اما دقت لازم بر این موضوعات انجام نشده است.

وی افزود: ۶۰۰ هزار واحد تولید صنفی و سه میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی شناسنامه‌دار در کشور وجود که ۱۰ درصد نیز شامل گروه‌هایی می‌شوند که تاکنون ساماندهی نشده‌اند و همچنین ۶۰۰ هزار واحد صنفی کوچک که برای تجهیز صنایع بزرگ نقش تاثیرگذاری دارند.

رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: تلاش داریم با برنامه‌ریزی مناسب با محافل دانشگاهی و پارک علوم و تحقیقات در رشد تولید قدم برداریم تا در پایان سال کارنامه‌ای غنی را ارائه دهیم.

وی در خصوص مالیات واحدهای صنفی، تصریح کرد: مالیات حقوق حاکمیتی است و باید به صورت عادلانه پرداخت شود و به همین دلیل جامعه صنفی هرگز اعتراضی به این موضوع نداشته است اما در دو سال گذشته سامانه‌ها با تغییر ضرایب مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند.

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه وزیر اقتصاد با تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اصناف موافقت کرد و قرار بود سازمان امور مالیاتی برای این موضوع مصوبه سران قوا را بگیرد، گفت: با این حال تا این لحظه که ساعت زیادی تا پایان ساعت اداری هم نمانده، هنوز چیزی در این رابطه به اتاق اصناف ابلاغ نشده است.

توسطی اظهار کرد: مالیات حقوق حاکمیتی و باید پرداخت شود، اما موضوع عادلانه بودن آن است.

به گفته وی یکی از مشکلات در حال حاضر مربوط به مبهم بودن اینتاکدهاست که توقع داریم به صورت شفاف اعلام شود. برای برخی از صنوف ضریب مالیاتی بر اساس اینتاکد صنف، بالاتر از ضریب سود اصناف در نظر گرفته شده است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما