نخستین رویداد ارائه نیازهای فنی و مهندسی عالیس برگزار شد

اقتصاد100- نخستین رویداد ارائه نیازهای فنی و مهندسی عالیس توسط شرکت پیشگامان اکسیر سبز آروند برگزار شد.

نخستین رویداد ارائه نیازهای فنی و مهندسی عالیس برگزار شد

به گزارش گروه ویترین؛ این رویداد در تاریخ 23 خرداد 1402 در سالن آمفی تئاتر پارک علم و فناوری خراسان با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی و شرکت‌های شاخص قطعه‌سازی خراسان رضوی و با هدف شبکه‌سازی و شناخت نخبگان این حوزه برگزار شد.

در این رویداد بیش از 20 شرکت قطعه ساز فعال در حوزه صنایع غذایی حضور داشتند و بعد از مراسم افتتاحیه و ارائه نیازهای فنی و مهندسی توسط مدیران و سرپرستان فنی شرکت عالیس ، جلسه پرسش و پاسخ و مذاکره برگزار شد و تعدادی از این شرکت‌ها برای ساخت قطعات مورد نیاز اعلام آمادگی کردند.

نسرین فیاض مدیرعامل شرکت پیشگامان اکسیر سبز آروند در مراسم افتتاحیه این رویداد اظهار کرد: این رویداد توسط شرکت پیشگامان اکسیر سبز آروند برای رفع نیازهای فنی و مهندسی گروه عالیس برگزار شده و نخستین رویداد در این سبک است که توسط این شرکت به وقوع پیوسته است.

وی تصریح کرد: شرکت پیشگامان اکسیر سبز آروند از سال 1398 فعالیت خود را آغاز کرده و به عنوان نخستین مرکز نوآوری و توسعه غذایی بخش خصوصی در شرق کشور در سال 1400 مجوز استقرار در پارک علم و فناوری خراسان را کسب کرده است.

مدیرعامل شرکت پیشگامان اکسیر سبز آروند بیان کرد: این شرکت با ایجاد بسترهای حمایتی مناسب، زمینه رشد و پرورش ایده های نوآورانه فناوران، نخبگان و ایده پردازان را فراهم آورده است.

فیاض با اشاره به برگزاری این رویداد به صورت هدفمند، خاطرنشان کرد: هدف اصلی این اقدام ایجاد شبکه‌سازی و شناخت  فناوران و نخبگان جوان که در حوزه فنی و قطعه‌سازی استان خراسان رضوی فعالیت دارند بوده است و با توجه به این هدف می‌توان گفت که رویداد برگزار شده موفق بوده و می‌توان از اثرات مثبت آن برای بهبود فناوری حوزه صنایع غذایی استفاده کرد.

وی برگزاری این دسته از رویدادها به صورت آنلاین را یکی از اهداف شرکت پیشگامان اکسیر سبز آروند عنوان کرد و افزود: با توجه به مسائلی که ممکن است مانع حضور افراد در جلسه به طور فیزیکی شوند بستر آنلاین می‌تواند مشکلات را از بین برده و به افزایش بازده رویدادها کمک کند.

در ادامه این جلسه مسعود میرزایی رئیس پارک علم و فناوری خراسان با تأکید بر لزوم خلق ثروت برای کشور، اظهار کرد: هم اکنون 6 درصد از مقالات علمی با استناد بالا در جهان متعلق به دانشمندان ایرانی است اما اگر این تولید علم منجر به ثروت‌سازی نشود دانش غیرنافع بوده و برای جامعه فایده‌ای ندارد.

وی مسیر تولید علم در کشورمان را مسیری روشن و بدون نقص توصیف کرد و افزود: اما مسیر تولید فناوری دارای مشکلات زیادی است و افرادی که پا در این حوزه می‌گذارند به هیچ عنوان راه روشن و تعریف شده‌ای در مقابل خود پیدا نمی‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با بیان اینکه کشور ما دارای دشمنان زیادی است و ما باید برای مقابله با آنها علاوه بر اطلاع از نقاط ضعف آنها از نقاط قوت آنها هم مطلع باشیم، خاطرنشان کرد: اهمیت زیاد به آموزش و ترویج جو امیدواری در کشورهای غربی از نقاط مثبتی است که ما نیز باید روی آنها در کشور خودمان کار کنیم.

میرزایی ادامه داد: ما در پارک علم و فناوری خراسان به دنبال آموزش درست هستیم و به همین علت برنامه داریم که به افراد برجسته در حوزه فناوری اختیارات مناسب را اعطا کرده و به سطح استان و کشور بفرستیم تا مسیر فناور شدن را به همه افراد به ویژه نوجوانان و جوانان آموزش دهند.

وی سهم اقتصاد دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی را نزدیک به صفر اعلام کرد و گفت: این رقم بسیار نامناسب است چراکه ما در کشورمان هم منابع طبیعی و هم نخبه در اختیار داریم و باید برای کمک به سیستم‌های دانش بنیان تمام توان خود را به کار بگیریم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان ادامه داد: مسیرهایی که در استان خراسان رضوی برای کمک به جوانان در راستای پیشبرد حوزه‌های علمی و فناوری تعریف کرده‌ایم در سطح کشور به عنوان الگو مورد استفاده قرار گرفته و به زودی اقدام عملی در راستای این مسیرها به تمام کشور تسری پیدا می‌کند.

میرزایی ضمن انتقاد از اینکه تا کنون افراد علمی کشور وقتشان را در مسیرهایی گذاشته‌اند که منجر به خلق ثروت برای کشور نشده، تصریح کرد: همه توقعات ما از دولت و حکومت است تا به ما بودجه دهند اما مراکز علمی ما باید همانند کشورهای غربی ازجمله آمریکا و فرانسه درآمدزایی داشته و خلق ثروت کنند.

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری خراسان تمام قد از شرکت‌های فناور محور مانند عالیس حمایت کرده و می‌تواند از تمامی ظرفیت‌های موجود در این مجموعه برای نیل به اهداف توسعه‌ای خود استفاده کند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما