رئیس اتاق اصناف مرکز استان کردستان:

عدالت مالیاتی مطالبه اصناف و بازاریان است / تراکنش بانکی معیار دریافت مالیات است؟

اقتصاد 100- رئیس اتاق اصناف مرکز استان کردستان با بیان اینکه در حال حاضر مالیات اصناف نسبت به سال گذشته روند صعودی داشته، اظهار کرد: مالیات موضوعی است که اصناف همیشه با آن مسئله داشتند و این مساله در شهرهای کوچک همیشه بارزتر بوده است.

عدالت مالیاتی مطالبه اصناف و بازاریان است / تراکنش بانکی معیار دریافت مالیات است؟

به گزارش گروه ویترین؛ شهاب ناصری افزود: در بحث مالیات باید تعادل و عدالت مالیاتی وجود داشته باشد و همین طور شاهد فرار مالیاتی نباشیم اما در حوزه اصناف شاهد کاهش درآمدها نسبت به سال های گذشته هستیم و در حال حاضر به ازای هر ۳۰ نفر یک واحدصنفی داریم که این آمار به مراتب در شهرهای کوچک کمتر و شاهد کاهش درآمد اصناف هستیم.
نماینده اتاق اصناف ایران در سنندج تصریح کرد: در استان کردستان ۸۵ هزار واحدصنفی و در شهر سنندج ۳۵ هزار واحدصنفی داریم، که افزایش تعداد واحدهای صنفی به نسبت جمعیت باعث کاهش درآمد اصناف شده و از سوی دیگر نوسان نرخ ارزی و افزایش قیمت ها بر سطح درآمد اصناف تاثیرگذار بوده اما در این وضعیت شاهد افزایش هر ساله مالیات نیز هستیم.

ناصری افزود: برای ایجاد اشتغال و نبود فضای کار، بیشتر جمعیت جویای کار به حوزه اصناف و بازار وارد شده اند و همین مساله باعث افزایش اجاره بهای مغازه ها شده و در شهر سنندج شاهد قیمت بالای اجاره ها نیز هستیم که بسیار سنگین است.
رئیس اتاق اصناف سنندج اظهار کرد: در سال های گذشته شاهد تخفیف مالیاتی برای اصناف از سوی سازمان امور مالیاتی بودیم اما در سال جاری با تبصره ماده صد بحث تراکنش های بانکی نیز مطرح شده که شرایط را برای اصناف سخت تر کرده و لازم است بازنگری صورت بگیرد.
وی افزود: میزان درآمد اصناف به شدت کاهش یافته و میزان فروش اصناف پایین آمده است به گونه ای که برای واحدی که ۳ میلیارد تراکنش بانکی داشته، نه سود دریافتی، مبلغ ۴۴ میلیون تومان مالیات تعیین کرده اند که منصفانه نیست و شرایط فعالیت برای کسبه سخت تر شده است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما