احیاء کارخانه خودرو ونیراتو با مدیریت سایپا پس از ۹ سال در ونزوئلا

اقتصاد 100- مدیرعامل سایپا از راه اندازی کارخانه خودروسازی ونیراتو پس از ۹ سال توسط سایپا و برنامه های آتی همکاری با کاراکاس خبر داد.

احیاء کارخانه خودرو ونیراتو با مدیریت سایپا پس از ۹ سال در ونزوئلا
به گزارش گروه ویترین؛ محمدعلی تیموری با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین مذاکرات سازنده‌ای درباره توسعه همکاری‌های مشترک در صنعت خودرو با ونزوئلا انجام شد، اعلام کرد: قرار شد تولید و صادرات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در مدت پنج سال، احیای کارخانه خودروسازی ونیراتو با مدیریت طرف ایرانی و ایجاد خط تولید خودروهای تجاری و مسافری در ونزوئلا در دستور کار قرار گیرد.

کارخانه خودروسازی ونیراتو با مشارکت ۳۶ درصدی شرکت توسعه صنایع خودرو (سهامداری ایران خودرو و سایپا ) و ۶۴ درصدی مؤسسه ونزوئلائی کورپیونسا سال ۸۵ تأسیس شد و فعالیت آن تا سال ۹۴ ادامه داشت و بعد از آن تا سال ۱۴۰۰ غیرفعال بود. با رایزنی‌ها از سال ۱۴۰۱ همکاری‌های مشترک مجدد آغاز شد. ظرفیت تولید این مجموعه سالانه ۳۰ هزار دستگاه در سه نوبت کاری است.

تا ماه‌های آینده ۲ هزار دستگاه از محصولات سایپا به ونزوئلا صادر می‌شود. شبکه خدمات پس از فروش محصولات در شهرهای اصلی کشور ونزوئلا فعال شده است. پیش از این سایپا ۸ نمایندگی خدمات پس از فروش داشت که فعالیت آنها متوقف شده بود. توسعه شبکه خدمات پس از فروش سایپا در کشور ونزوئلا از دیگر اقداماتی است که در ماه‌های آینده انجام می‌شود.فعال سازی کارخانه خودروسازی ونیراتو و صادرات خودروهای کامل به ونزوئلا و سایر کشورهای آمریکای لاتین ارزآوری مناسبی خواهد داشت.

پیشنهاد شد با مدیریت سایپا در یکی از کارخانه‌های غیرفعال این کشور که پیش از این تولیدکننده خودروهای تجاری، کار، ون و سواری بود، مجدد این نوع خودروها تولید شود و تأمین مالی این پروژه استراتژیک از محل اعتبارات دولت ونزوئلا خواهد بود. در نهایت فعال سازی کارخانه ونزوئلا با حضور رئیس جمهور و وزیر صنایع و تولید ملی این کشور امضا شد و این شرکت بعد از گذشت ۹ سال در بخش تولید سواری راه اندازی و با مدیریت سایپا شروع به تولید خودرو می‌کند.

در سیاست‌های جدید همکاری‌های مشترک، خط تولید خودروهای تجاری و مسافری در ونزوئلا ایجاد خواهد شد و در راستای آن می‌توان صادرات به سایر کشورهای آمریکای لاتین را دنبال کرد. صادرات خودروهای کامل و قطعات منفصله به ونزوئلا از دیگر برنامه‌هایی است که سایپا در دستور کار داشته و قرار است خط تولید خودروی تجاری، توسط سایپا راه‌اندازی و در اختیار سایپا قرار گیرد. قرار است در ماه‌های پیش رو با استفاده از توان مهندسی که در صنعت قطعه سازی وجود دارد در توسعه صنعت قطعه سازی ونزوئلا مشارکت کرده و بخشی از نیاز داخل مانند رینگ آلومینیومی را از آن محل تأمین کرد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما