علی آبادی کارنامه موفقی در گروه مپنا به جا گذاشته است

اقتصاد100- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت فردی خوش فکر، اهل تعامل با روحیه جسارت بالا است که کارنامه موفقی در گروه مپنا از خود به جا گذاشته است.

 به گزارش گروه ویترین ؛جعفر قادری درباره معرفی عباس علی آبادی از سوی رییس جمهور به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: آقای علی‌آبادی فردی خوش فکر، اهل تعامل با روحیه جسارت بالا است که اقدامات مثبتی در وزارت نیرو و شرکت‌های گروه مپنا انجام داده و این مجموعه نشان اقتدار و توانمندی کشور محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: حضور علی آبادی در وزارت صمت و تسلطی که وی به حوزه‌های مختلف صنعتی دارد به رفع مشکلات این حوزه کمک خواهد کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس یادآور شد: استفاده از انرژی‌های نو، انرژی بادی و خورشیدی از جمله مواردی است که وزیر پیشنهادی صمت کارنامه موفقی از خود به جا گذاشته و می‌تواند ظرفیت‌های مختلف را در این بخش ارتقاء دهد.

وی با بیان اینکه مشکلات صنعت خودرو از جمله مسائلی است که علی آبادی توانایی رفع آنها را دارد، تصریح کرد: تولید آب و شیرین کردن آب دریاها، استفاده از ظرفیت‌های معدنی و برنامه‌های موفق وی در تامین مالی برای راه اندازی نیروگاه پرند از جمله نمونه‌های موفق عملکرد علی آبادی در مدیریت‌های گذشته است.

قادری خاطرنشان کرد: تولید موتور هواپیما، موتور لوکوموتیو، خودرو برقی و دیگر حوزه‌های صنعتی از دیگر موارد قابل استنادی است که وی با مدیریت خود آنها را به سرانجام رسانده و حضور وی در وزارت صمت می‌تواند به تحولات ارزنده‌ای در این وزارتخانه منجر شود.

عباس علی‌آبادی، (زاده ۱۳۴۰، اراک) استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است و همه او را با مپنا می‌شناسند.

وی فارغ‌التحصیل کارشناسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد مکانیک دانشگاه تهران بوده و دکترای خود را از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با رشته کنترل گرفته است.

علی‌آبادی، استادیار دانشگاه امام حسین بوده و مدتی نیز ریاست دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر را عهده‌دار بود، البته وی بیشتر ترجیح داده است در صنعت و بخش اجرایی فعالیت کند.

وی فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی خود را از جهاد سازندگی شروع و سپس به وزارت نیرو رفت و در بخش پروژه‌های برق‌آبی وزارت نیرو ادامه فعالیت داد و در بخش مدیریتی پروژه‌های سد و نیروگاه کرخه و کارون ۳ حضور داشت.

علی‌آبادی، سوابق اجرایی بسیاری در هر دو بخش دولتی و خصوصی دارد که از آن جمله می‌توان به فعالیت به‌عنوان معاون برق و انرژی وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ، مجری بسیاری از طرح‌های صنعتی برای صنایع مختلف اعم از نیرو، معادن، فلزات، نفت، گاز و پتروشیمی، ریلی، هوایی و غیره و همچنین رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل گروه بزرگ صنعتی مپنا برای مدت بیش از ۱۵ سال - که این سال‌ها مقارن با رشد فزاینده این گروه صنعتی بوده است- اشاره کرد.

وی در دی‌ ۱۳۸۸ از وزارت نیرو به گروه مپنا رفت و در ۱۵ سال گذشته نیز در همین شرکت به فعالیت و مدیریت مشغول بوده است؛ شرکت مپنا در زمان مدیریت علی‌آبادی روند صعودی و روبه رشد را طی کرده است به طوری که امروز یکی از شرکت‌های حائز رتبه در صنایع پیشرفته جهانی است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما