با همت تلاشگران گروه صنعتی تراکتورسازی ایران محقق شد؛

خودکفایی کشور در تولید محور جلوی تراکتور سنگین

اقتصاد100- مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، از موفقیت نیروهای توانمند این گروه خبر داد .

خودکفایی کشور در تولید محور جلوی تراکتور سنگین

به گزارش گروه ویترین؛  مصطفی وحیدزاده افزود: محققان این مجموعه با دستیابی به تکنولوژی های نوین در داخل و با بومی سازی تولید محور جلوی تراکتورهای سنگین موفق شدند، کشور را از واردات این محصول از شرکت کاراروی ایتالیا و شرکت های چینی بی نیاز کنند.

وی در ادامه گفت: بومی‌سازی و تولید داخلی محور جلو برای کشور و تراکتورسازی حائز اهمیت بود که به همت متخصصان تراکتورسازی برای نخستین بار در ایران اسلامی و در کمتر از یک سال گذشته با سرمایه گذاری معادل ۴ هزار میلیارد ریال توانستیم، به تکنولوژی تولید این محصول دست پیدا کرده و زمینه اشتغال ۶۰ نفر را نیز فراهم کنیم.

وحیدزاده بیان کرد: با راه اندازی خط تولید این محصول با ظرفیت ۵۰۰ دستگاه از خروج ارز به میزان بیش از ۱ میلیون دلار در سال از کشور جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران کاهش بهای تمام شده و افزایش مزیت رقابتی، صرفه جویی ریالی به مبلغ ۱۱۶میلیارد رالت را دیگر مزایای دستیابی به تکنولوژی تولید محور جلوی تراکتور سنگین در تراکتورسازی اعلام کرد.

گفتنی است تراکتورسازی ایران هم اکنون با ۱۲ شرکت اقماری که ۸ شرکت در تبریز، ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرزهای ایران اسلامی، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور می باشد که در حال حاضر ۹۹ درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تامین و بالغ بر ۴۵ میلیون دلار ارز آوری طی سال گذشته از محل صادرات انواع تراکتور، موتور، قطعات ریخته و ... برای کشور داشته است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما