تکلیف جریمه سنگین مدیران پیشین بانک مرکزی چه می‌شود؟

اقتصاد 100- بیست و چهارمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه با اصحاب رسانه صبح امروز (۱۹ اردیبهشت) آغاز شده و هم‌اکنون در حال برگزاری است. مسعود ستایشی در این نشست از تکلیف قانون در برابر احتمال عدم پرداخت حکم سنگین جریمه مدیران اسبق بانک مرکزی سخن گفت و همچنین درباره اعدام حبیب اسیود توضیح داد.

تکلیف جریمه سنگین مدیران پیشین بانک مرکزی چه می‌شود؟

به گزارش گروه ویترین ؛ سخنگوی قوه قضائیه در بخش‌های ابتدایی این نشست، به اعلام احکام جریمه سنگین برای ولی‌الله سیف و احمد عراقچی و برخی مدیران پیشین بانک مرکزی اشاره کرد و درباره میزان جریمه تعیین‌شده گفت: اتهام این افراد مشارکت در قاچاق کالا و ارز محسوب می‌شود که به جزای نقدی به میزان دو برابر معادل ریالی در زمان تخلف محکوم شدند.

او درباره این موضوع که با توجه به سنگینی مبلغ جریمه، اگر نتوانند پرداخت کنند، تکلیف چیست؟ گفت: درمورد سرانجام کار، اصول دادرسی و اجرای احکام قطعی وجود دارد. بطور کلی قانونگذار اعلام کرده که اگر نتوانند جریمه را پرداخت کنند، به تبع برای تادیه حقوق دولت، بازداشت خواهند شد.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین در ابتدای نشست خبری خود به اجرا حکم اعدام حبیب اسیود اشاره کرده و گفت: حکم «حبیب اسیود» پس از مراحل متکثر قانونی بنا به مستندات صادر و به مرحله اجرا درآمد. اجرای این حکم مستند دیگری است که نشان می‌دهد هیچ جنایتکاری از عقوبت جنایت خود در امان نخواهد بود. قوه قضائیه هیچ تعارفی با جنایتکاران متعدی به حقوق ملت ندارد و زود یا دیر کسانی که دست به جنایت می‌زنند مورد تعقیب و مجازات قانونی قرار خواهند گرفت.

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما