فوری / سعید معروف سرمربی تیم ملی والیبال شد

اقتصاد 100 - ستاره والیبال ایران به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد.

فوری / سعید معروف سرمربی تیم ملی والیبال شد

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، در بحبوحه شکست‌های سریالی تیم ملی والیبال در مسابقات انتخابی المپیک پاریس در کشور برزیل بود که بالاخره بهروز عطایی با کارنامه‌ای سراسر ناکامی عطای نشستن روی نیمکت فنی تیم ملی را به لقایش بخشید تا این استعفای دیرهنگام کمترین التیام برای آزردگی خاطر علاقمندان به والیبال در کشورمان باشد.

پس از نتایج دور از انتظار در رقابت‌های انتخابی المپیک، فورا سلسله نشست‌های کمیته فنی فدراسیون والیبال برای انتخاب جایگزین عطایی برگزار شد و در حالی که داورزنی و فدراسیون‌نشینان در روز‌های ابتدایی از قطعی بودن حضور یک سرمربی نامدار خارجی صحبت می‌کردند، اما در روز‌های اخیر و پس از گذشت بیش از یک ماه بررسی و مذاکره خبر‌ها حاکی از منتفی شدن حضور گزینه خارجی است.

از همان روز‌های ابتدایی که اسامی مربیان بزرگ جهان والیبال مطرح شد کاملا مشخص بود که باتوجه به پیش رو بودن المپیک و شاغل بودن اکثر گزینه‌های اعلام شده، امکان ثبت قرارداد با این مربیان وجود ندارد و از سوی دیگر مربیانی مانند روبرتو پیازا، هاینن و بلنجینی با شروط فدراسیون والیبال برای حضور در المپیک پاریس به توافق نرسیدند چرا که معتقدند تیم ملی والیبال ایران باتوجه به شرایط رنکینگ کاری تقریبا غیرممکن برای حضور در پاریس را دارد.

از همین رو از هفته گذشته و با انتشار کلیپ‌هایی از صحبت‌های داورزنی در کانال‌های فدراسیون والیبال در فضای مجازی درباره دلایل عدم توافق با گزینه‌های مختلف خارجی می‌توان استنباط کرد که رئیس فدراسیون هرچند به صورت شفاف روند مذاکرات را توضیح می‌دهد، اما با زبان بی‌زبانی می‌خواهد این موضوع را به مخاطبان منتقل کند که امکان جذب سرمربی خارجی نامدار در شرایط فعلی وجود ندارد.

باتوجه به شرایط موجود تنها گزینه ایرانی که هم مقبول و محبوب مردم و اهالی والیبال است و هم می‌تواند با تجارب بین‌المللی‌اش والیبال و البته داورزنی را از این بحران بیرون بیاورد کسی جز سعید معروف نیست. شنیده‌ها حاکیست معروف برای قبول هدایت تیم ملی والیبال با داورزنی به توافق اولیه رسیده است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، قرار است این خبر به زودی رسانه‌ای و رسمی شود.

طبق شنیده‌ها هیچ مربی ایرانی به عنوان دستیار کنار سعید معروف نخواهد بود و قرار است توتولو و سیچلو که هر دو سابقه همکاری با تیم ملی در مقاطع مختلف در زمان حضور آلکنو و ولاسکو و لوزانو را دارند به همراه یک بدنساز خارجی در کادرفنی تیم ملی باشند.

همچنین گفته می‌شود معروف همانند مربیان داخلی دیگر زیر بار قرارداد ریالی با فدراسیون والیبال نرفته و قرار است قراردادی در حد و اندازه مربیان خارجی و به صورت دلاری با او و دستیارانش بسته شود.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما