تاریخ سازی داور جوان: اولین داور زن لیگ برتر! + عکس

اقتصاد 100 - یک خانم جوان به اولین داور چهارم تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که شرایط خاصی دارد.

تاریخ سازی داور جوان: اولین داور زن لیگ برتر! + عکس

ولچ روز گذشته به عنوان داور چهارم دیدار دو تیم منچستریونایتد و فولام که در هفته یازدهم لیگ برتر انگلیس برگزار شد و با پیروزی شاگردان اریک تن‌هاخ به پایان رسید در کنار زمین حضور داشت.

او به این ترتیب به اولین داور زنی تبدیل شد که در تاریخ لیگ برتر انگلیس در تیم داوری یکی از دیدارهای برگزار شده در مسابقات مردان حضور پیدا کرده و نامش را برای همیشه در تاریخ این رقابت‌ها به ثبت رساند. 

این در حالی است که در بسیاری از لیگ‌های معتبر اروپا مانند بوندسلیگا و لیگ یک فرانسه استفاده از داوران زن در مسابقات مردان به اتفاقی عادی تبدیل شداه اما شرایط به دلیل قوانین خاص لیگ برتر انگلیس در این کشور متفاوت بود و این پیشرفت بزرگی به حساب می‌آید. 

1949408

او پیش از این سابقه قضاوت در دور سوم رقابت‌های جام حذفی انگلیس بین بیرمنگام و پلی‌موث را هم در کارنامه داشت تا نشان دهد که ثبت چنین رکوردهایی برای او تازگی ندارد. 

این داور جوان پیش از این در نوجوانی خودش مشغول بازی فوتبال بود اما در نهایت تصمیم گرفت در سن 27 سالگی وارد دنیای داوری شود و به این ترتیب وارد کلاس‌های داوری شد تا همه چیز را به صورت دقیق و آکادمیک آموزش ببیند. او یکی از بهترین داوران لیگ زنان انگلیس به حساب می‎‌آید. 

ولچ متولد اول دسامبر 1983 است و ماه آینده 40 ساله خواهد شد. نام او از سال 2015 در فهرست فیفا قرار گرفت و از سال 2019 تصمیم گرفت که تمامی مشاغل دیگرش را کنار بگذارد و زندگی حرفه‌ای خود را صرفا وقف فوتبال کند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما