شرکتی ناشناخته اسپانسر فدراسیون فوتبال ایران شد!

همکاری فدراسیون فوتبال با حامی مالی جدید ابهام‌های زیادی دارد.

شرکتی ناشناخته اسپانسر فدراسیون فوتبال ایران شد!

به گزارش اقتصاد100، پس از کش‌وقوس‌های بسیار و طولانی شدن فرآیند تعیین حامی مالی فدراسیون فوتبال، سرانجام روز گذشته سایت رسمی فدراسیون در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شرکت «تجارت الکترونیک هوشمند ایرانیان» به عنوان اسپانسر جدید فدراسیون و تیم‌های ملی فوتبال انتخاب شده است.

این شرکت در سایت خود مدعی است: «تیم شرکت تجارت الکترونیک هوشمند ایرانیان، پس از سالها تلاش در عرصه توسعه اقتصادی در حوزه های مختلف از جمله تبلیغات، برندینگ، مارکتینگ، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، لجستیک بین المللی، واردات و صادرات کالا، منتورینگ استارتاپ ها و… اکنون در چالشی جدید مسئولیت اجتماعی خود را در اقتصاد ورزش و حمایت تحول آفرین از تیم های ملی فوتبال ایران جستجو میکند.» اما هیچ سابقه ای در رزومه این شرکت به چشم نمی خورد.

خبرگزاری فارس درباره این شرکت نوشت: از آن جا که شرکت‌های شناخته‌شده و معتبرِ سرمایه‌دار با فدراسیون‌های مهمی نظیر فوتبال، والیبال و کشتی وارد فاز همکاری و اسپانسرینگ می‌شوند، اعلام شرکتی که پیش از این نامی از آن در محافل اقتصادی و الکترونیکی نبوده، حساسیت‌هایی را برانگیخت.

با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توان دریافت که شرکت فوق برای بحث اسپانسرینگ تیم‌های ملی و فدراسیون فوتبال، تنها یک سایت ساده و بدون نقشه‌راه مشخصی را بالا آورده که مطلقاً هیچ نشان و مستنداتی از فعالیت‌های الکترونیکی، هوشمند و یا حتی اقتصادی در آن نمایان نیست‌.

فدراسیون فوتبال در حالی با این شرکت قرارداد امضا کرده که برای پیدا کردن فعالیت دقیق آن، باید صفحات آگهی‌های روزنامه رسمی کشور را زیر و رو کرد تا بالاخره به این موضوع رسید که شرکت فوق در زمینه واردات، صادرات و خدمات پس از فروش کلیه کالاهای مجاز بازرگانی اعم از انواع لوازم الکترونیکی فعالیت دارد؛ بدون هیچ شفافیت خاصی.

از دیگر نکات جالب توجه درباره این شرکت می‌توان به آدرس آن اشاره کرد که در سایت رسمی‌اش، مرکز ملی فوتبال به عنوان محل ثبت شرکت یاد شده اما در سایت روزنامه رسمی کشور ساختمانی در خیابان شهید مطهری تهران به عنوان مقر شرکت ثبت شده است.

در حالی که فدراسیون‌های پرمخاطبی مثل کشتی و والیبال با یک شرکت معتبر قرارداد داشته و همکاری می‌کنند، مشخص نیست فدراسیون فوتبال به چه علت امتیاز اسپانسرینگ خود را به شرکتی واگذار کرده که سرمایه اولیه آن بیش از 300 میلیون تومان نیست و اساساً اطلاعی از افزایش سرمایه آن هم وجود ندارد.

در حالی که فدراسیون‌های کشتی، وزنه‌برداری، والیبال و حتی بسکتبال ارقام چند ده میلیارد تومانی را به واسطه عقد قرارداد حمایت مالی با شرکت‌ها و بنگاه‌های اعتباری باسابقه و سرمایه‌دار به دست آورده‌ و می‌آورند؛ فدراسیون فوتبال برای کسب یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی‌اش چنین قراردادی منعقد کرده است.

ضمن این که چارت اداری و سازمانی این شرکت اصلاً مشخص نیست و همین موضوع باعث بروز ابهاماتی شده است. از تاریخ تاسیس این شرکت حتی یک سال هم نگذشته و مشخص نیست روند مناقصه جذب اسپانسر به چه شکل بوده است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما