این دربی بزرگ را از دست ندهید/ الکلاسیکو با طعم گیلاس !

اقتصاد 100 - ال‌کلاسیکو در حالی برگزار خواهد شد که بسیاری از بازیکنانی که تجربه زیادی در این بازی داشته‌اند دیگر فرصت حضور در آن را ندارند.

این دربی بزرگ را از دست ندهید/ الکلاسیکو با طعم گیلاس !

رئال مادرید و بارسلونا بامداد فردا در دیداری دوستانه در تور پیش‌فصل آمریکا به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

بسیاری از هواداران و حتی بازیکنان دو تیم مانند جود بلینگام و سرجی روبرتو معتقد هستند که این دیدار هرگز دوستانه نخواهد بود و حتی وقتی نتیجه آن تاثیر و اهمیتی ندارد، باز هم از حساسیت بسیاری برخوردار است.

بازیکنان دو تیم امشب در حالی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت که به نظر می‌رسد قرار است عصر جدیدی از رقابت این دو تیم را در فصل آینده شاهد باشیم و این اتفاق از همین بازی آغاز خواهد شد.

بارسلونا فصل گذشته از حضور جرارد پیکه، سرخیو بوسکتس و جوردی آلبا در ترکیب تیمش بهره می‌برد. این سه بازیکن تجربه بسیار زیادی در دیدار برابر رئال مادرید داشتند و به‌خوبی با شرایط و حساسیت این بازی آشنا بودند.

1880686

پیکه در سال 2008 از منچستریونایتد به بارسلونا پیوست و در طول 14 سال حضورش در ترکیب این تیم بارها و بارها در ال‌کلاسیکو به میدان رفت و سابقه گلزنی برابر رئال مادرید را هم داشت.

بوسکتس در آکادمی بارسا حضور داشت و از سال 2008 همزمان با پیکه راهی تیم اول شد و او هم در طول این مدت بارها بازی برابر رئال را تجربه کرد و بازوبند کاپیتانی تیمش را بر بازو بست. جوردی آلبا در سال 2012 راهی بارسا شد و او نیز یکی از بازیکنان کلیدی و تاثیرگذار این تیم در تقابل با رقیب قدیمی بود.

اما حالا هیچ‌یک از این سه بازیکن در ترکیب بارسا حاضر نیستند و این ال‌کلاسیکو پس از سال‌ها قرار است بدون حضور آنها برگزار شود.

این بار نوبت به بازیکنان جدیدی مانند ایلکای گوندوگان و اینیگو مارتینز رسیده که فرصت حضور در یکی از جذاب‌ترین و پرتماشاگرترین دیدارهای فوتبال باشگاهی در دنیا را داشته باشند و با حساسیت آن آشنا شوند.

1898934

رئال مادرید هم در سوی دیگر میدان شرایطی مشابه دارد و باید پس از چندین سال بدون حضور یکی از مهم‌ترین ستاره‌هایش که در چند فصل اخیر برگ برنده این تیم در ال‌کلاسیکو بود قدم به این میدان بگذارد.

کریم بنزما که همه منتظر امضای قرارداد جدیدش با رئال مادرید بودند، تصمیم گرفت پیشنهاد هنگفت و قابل توجه الاتحاد را با دستمزد سالانه 200 میلیون یورویی بپذیرد و راهی لیگ عربستان شود. او که از سال 2009 تا 2023 در دیدارهای رئال برابر بارسا حضور داشت، گل زد، پاس گل داد و بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست، حالا باید این بازی را از پای تلویزیون تماشا کند.

مارکو آسنسیو هم دیگر بازیکن باتجربه رئال مادرید بود که سابقه گلزنی به بارسا را هم در طول دوران حضورش در این تیم در کارنامه داشت. او که در سال 2014 به رئال پیوسته بود، با پایان مهلت قراردادش در این تابستان راهی پاری سن ژرمن شد تا یکی دیگر از بازیکنان باتجربه ال‌کلاسیکو از این تیم جدا شده باشد.

 

1661916

رئال مادرید حالا منتظر درخشش بازیکنان جدیدی است که در این پنجره نقل و انتقالاتی به خدمت گرفته است و جود بلینگام در راس آنها قرار دارد. این بازیکن انگلیسی در دو بازی دوستانه اخیر برابر میلان و منچستریونایتد درخشان ظاهر شده و حالا همه چشم انتظار دیدن مهارت و استعدادهای او برابر بارسا هستند.

خوسلو هم در بازی برابر یونایتد ضربه برگردانی تماشایی زد که به گل تبدیل شد و امید هواداران رئال به خودش برای درخشش در خط حمله و پر کردن جای خالی بنزما را زنده کرد.

آردا گولر هم دیگر خرید جذاب رئال در این تابستان است که در نبردی سخت و نزدیک با بارسا موفق به جذب او شدند. هرچند، رسانه‌های اسپانیایی معتقد هستند که احتمالا حضور او در ترکیب رئال در بازی امشب کم است.

براهیم دیاز هم پس از مدتی حضور در میلان به صورت قرضی، حالا بار دیگر پیراهن رئال را به تن دارد و باید دید که آیا می‌تواند نمایش خوبش در سن سیرو را در رئال هم تکرار کند یا خیر.

 

1902341

حالا این بازیکنان در کنار ستاره‌هایی مثل وینیسیوس جونیور، فدریکو والورده، کاماوینگا، رودریگو، پدری، گاوی، عثمان دمبله و رافینیا این فرصت را دارند که نشان دهند شایستگی حضور در یکی از مهم‎‌‌ترین دیدارهای فوتبال دنیا را دارند.

به نظر می‎‌رسد که دیدار دو تیم رئال مادرید و بارسلونا بار دیگر وارد عصر جدیدی شد و باید منتظر درخشش بازیکنان جدیدی باشیم که قرار است از این پس تاریخ ال‌کلاسیکو را رقم بزنند.

منبع : ورزش۳

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما