گزینه‌های خارجی سرمربی‌گری استقلال کدام‌اند؟

اقتصاد 100- بعد از قطعی شدن جدایی ریکاردو ساپینتو از استقلال، مدیران این باشگاه تلاش خود را برای جذب سرمربی جدید آغاز کردند و مذاکرات مختلفی را هم با گزینه‌های داخلی و خارجی انجام دادند.

گزینه‌های خارجی سرمربی‌گری استقلال کدام‌اند؟

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، در این مدت گزینه‌های زیادی از طرق مختلف به مدیران استقلال معرفی شدند ولی تنها چند نفر شرایط حضور در ایران را داشتند. خیلی‌ها دستمزد بالایی درخواست می‌کردند که از عهده باشگاه استقلال خارج بود. همزمان با مذاکره با گزینه‌های خارجی و بررسی رزومه گزینه‌های مختلف، مذاکره با چند مربی ایرانی هم در دستور کار تیم مدیریتی استقلال قرار گرفت.در این میان چند روز قبل خوان رومن لوپز کارو سرمربی اسپانیایی و سابق رئال مادرید راهی تهران شد تا ضمن بازدید از امکانات باشگاه استقلال، با مدیران این تیم هم مذاکره انجام دهد. در نهایت اما همکاری بین طرفین میسر نشد و این مربی اسپانیایی به کشورش بازگشت. جواد نکونام و محمد ربیعی دو گزینه ایرانی هدایت استقلال بودند و حتی گفته شد که کار نکونام برای نشستن روی نیمکت استقلال تمام شده و همه چیز برای معرفی جواد در حال انجام بود. اتفاقی که باز هم رخ نداد و کریمی اعلام کرد باز هم به زمان بیشتری برای انتخای سرمربی جدید نیاز است. حالا معادلات نیمکت استقلال خیلی پیچیده شده و مشخص نیست چه اتفاقی رخ خواهد داد. در کنار خوان رومن لوپز اسپانیایی که به تهران هم سفر کرد، ۳ گزینه دیگر هم برای حضور روی نیمکت استقلال معرفی شدند که شرایط آن‌ها با وضعیت استقلال همخوانی داشت. آنطور که شنیدیم مذاکرات اولیه با این نفرات هم انجام شد و این ۳ گزینه برای حضور در تهران اعلام آمادگی کردند.

ماریو تات

شاید از بین ۳ گزینه ای که معرفی شدند، تات برای ما ایرانی‌ها شناخته شده تر باشد. ماریو در زمان حضور اسکوچیچ در تیم ملی ایران دستیار او بود و به نوعی مغز متفکر این مربی به حساب می‌آمد. هرچند تات در تیم ملی دستیار بود ولی قبلا سابقه سرمربیگری در لیگ کرواسی ،چین و عربستان را دارد. او همچنین دستیار بلیچ در تیم ملی کرواسی بود و یکی از اساتید و مدرسان فوتبال کرواسی به حساب می‌آید. او همچنین استاد اسکوچیچ در فوتبال کرواسی بود و در تیم ملی هم به او کمک زیادی کرد. تات به دلیل حضور در فوتبال ایران و شناخت کافی از جو موجود در کشور ما و بازیکنان ایرانی گزینه خوبی برای استقلال بود و به همین دلیل در بین  گزینه‌های هدایت این تیم قرار گرفت.

آلن هروات

این سرمربی ۴۹ ساله کروات هم سابقه خوبی در فوتبال آسیا و به خصوص کشور عربستان داشته است و به همین دلیل به استقلال لینک شد. او در مقطعی سرمربی النصر عربستان بود و نتایج نسبتا خوبی در این تیم گرفت. همچنین هروات در فوتبال امارات هم هدایت دو تیم بزرگ این کشوریعنی العین و الوحده را در کارنامه داشت و فوتبال آسیا را کاملا می‌شناخت.

لیونل پونتس

این مربی ۵۰ ساله پرتغالی سال‌ها در تیم ملی پرتغال و فوتبال باشگاهی این کشور فعالیت کرد. پوتتس در جام جهانی و جام ملت‌های اروپا دستیار اول پائولو بنتو در تیم ملی پرتغال بود و سابقه هدایت اسپورتینگ لیسبون را هم در کارنامه دارد. پونتس که عاشق سیستم ۲-۴-۴ است، بالاترین مدرک مربیگری یوفا را در اختیار دارد و حاضر بود برای مذاکره با مدیران استقلال به ایران بیاید ولی مدیران این باشگاه فعلا نظرشان روی گزینه‌های ایرانی است.

انتهای پیام/

منبع : خبر ورزشی

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما