بدترین خریدهای تاریخ پرسپولیس را بشناسید / از خارجی‌های تاریخ گذشته تا بچه مثبت بدشانس

اقتصاد 100- تیم پرسپولیس خریدهای عجیب و ناموفق کم نداشته است.

بدترین خریدهای تاریخ پرسپولیس را بشناسید / از خارجی‌های تاریخ گذشته تا بچه مثبت بدشانس

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، تیم فوتبال پرسپولیس همواره جزو مدعیان اصلی فوتبال ایران است اما در این بین خریدهای ناموفق این تیم در ۱۰ سال گذشته به شدت به چشم آمده است.

آرمان رمضانی

این مهاجم ۲۸ ساله با نظر یحیی گل‌محمدی در دوران مدیریت مهدی رسول‌پناه از سایپا به پرسپولیس پیوست. او چیزی حدود ۸۰۰ دقیقه فرصت بازی پیدا کرد اما حتی یک گل هم نزد و با موقعیت‌هایی که از دست داد، بارها مورد انتقاد هواداران قرار گرفت. حتی پیش از انتقال به پرسپولیس، کارنامه رمضانی نشان می‌داد نباید از او توقع گلزنی داشت. تمام گل‌های زده این بازیکن در دوران فعالیت حرفه‌ای‌اش به زحمت به عدد ۲۰ می‌رسد. رمضانی سرانجام با دریافت رضایتنامه‌اش از پرسپولیس جدا شد.

کریستین اوساگونا

این مهاجم ۳۰ ساله از نظر استیل، نوع بازی و دستاوردهایش در پرسپولیس، به نوعی ورژن نیجریه‌ای آرمان رمضانی به شمار می‌آمد! او بین دو نیم‌فصل لیگ نوزدهم در دوران مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد به پرسپولیس پیوست و ماندگارترین قاب از دوران حضورش در این تیم، پنالتی‌اش در داربی جام‌حذفی بود که با اختلاف بیرون رفت.

آنتونی استوکس

معمولا اسم او کنار اوساگونا می‌آید؛ چرا که هر دو بازیکن در یک مقطع با نظر محمدحسن انصاری‌فرد به پرسپولیس پیوستند. استوکس ایرلندی بی‌توجه به رزومه طولانی بی‌انضباطی‌هایش جذب شد و مطابق انتظار پس از چند بازی کوتاه برای پرسپولیس غیبش زد. جذب او دست‌ کم ۱۵۰ هزار دلار به پرسپولیس ضرر زد.

ماریو بودیمیر

این مهاجم کروات بین دو نیم‌فصل لیگ هجدهم با نظر برانکو و اقدام ایرج عرب به پرسپولیس پیوست. بودیمیر البته خیلی بازیکن بد یا بی‌انضباطی نبود اما مساله اینجاست که باشگاه به دلایل مجهول، برای جذب او چندین برابر رقم واقعی دستمزد این بازیکن در کرواسی پول خرج کرد. نهایتا هم شکایت بودیمیر به فیفا، برای پرسپولیس حدود ۵۰۰ هزار یورو غرامت به همراه داشت.

جونیور براندائو

مصداق کامل یک خارجی بنجل که ابتدای لیگ نوزدهم در دوران مدیریت ایرج عرب سرخپوش شد. حضور چند ماهه و بی‌ثمر این مهاجم برزیلی ۲۶ ساله، ۲۵۰ هزار دلار برای پرسپولیس آب خورد. جونیور برای پرسپولیس هیچ گلی نزد و به کشورش بازگشت!

شهاب کرمی

بازیکن سابق فولاد خوزستان بین دو نیم‌فصل لیگ شانزدهم راهی پرسپولیس شد، اما در این تیم هرگز توقعات را برآورده نکرد و اساسا فرصت چندانی برای بازی در اختیار او قرار نگرفت. کرمی که هافبک دفاعی بود، بعد از جدایی از پرسپولیس به تیم‌هایی مثل سپیدرود، بادران و شاهین بوشهر پیوست و امروز هم در ۳۰ سالگی خبری از او در دست نیست.

محمدامین آرام‌طبع

دفاع چپی که ابتدای لیگ شانزدهم به پرسپولیس پیوست اما آن قدر ضعیف عمل کرد که یک بازیکن غیر تخصصی مثل محسن ربیع‌خواه جای او را در این پست گرفت. آرام‌طبع تنها بعد از یک نیم‌فصل از پرسپولیس جدا شد و نهایتا هم هیچ‌کس نفهمید فلسفه این خرید چه بود.

آنتونی گولچ

مدافع استرالیایی در لیگ شانزدهم به پرسپولیس پیوست و بدون یک دقیقه بازی جدا شد. او در فیفا با استفاده از عدم پایبندی باشگاه به تعهداتش، پرسپولیس را محکوم کرد. شگفت‌انگیز است که پرسپولیس ناچار شد به چنین بازیکنی ۵۵۰ هزار دلار بپردازد! وقتی از مدیریت دولتی حرف می‌زنیم، از همین فجایع سخن می‌گوییم.

اوکراینی‌ها

ابتدای لیگ شانزدهم پرسپولیس با نظر برانکو ایوانکوویچ یک مدافع و یک مهاجم اوکراینی به نام‌های ولادیمیر پریمُف و پل یانسکی جذب کرد که بسیار بی‌کیفیت بودند. جذب این بازیکنان در زمره نقاط منفی کارنامه علی‌اکبر طاهری، مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس ثبت شد و هر دو نفر پیش از پایان فصل قراردادشان را فسخ کردند و رفتند.

دیگران

سامان نریمان‌جهان در لیگ هفدهم به پرسپولیس پیوست و حضور ناموفقی در این تیم داشت. مهدی شریفی که در لیگ سیزدهم در سپاهان پدیده فوتبال ایران لقب گرفته بود، در لیگ هجدهم سرخپوش شد اما در این تیم به جایی نرسید. ساسان انصاری هم در لیگ شانزدهم به پرسپولیس پیوست اما بعد از چهار هفته به‌ خاطر نیمکت‌نشینی جدا شد.»

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.
باز