عاقبت پولدارترین‌ها چه خواهد شد؟

اقتصاد 100- شیخ جاسم بن حمد آل‌ثانی، تاجر ثروتمند قطری، در ابتدا پیشنهاد رکوردشکن ۵ میلیارد پوندی برای تصاحب منچستریونایتد ارائه داد. اما با تمدید ۴۸ ساعته مهلت ثبتنام توسط گروه بانکداری راین، شیخ کناره‌گیری کرد تا برای پیشنهادی جدید حاضر شود. ثروتمندترین مرد بریتانیا، سر جیم رتکلیف نیز آماده بود تا پیشنهاد حدودا ۵ میلیارد پوندی خود را تا قبل از ساعت ۹ شب چهارشنبه ارائه دهد، اما پس از تمدید مهلت، این کار را به تاخیر انداخت.

عاقبت پولدارترین‌ها چه خواهد شد؟

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، طبق اعلام گروه راین، احتمالا تا مهلت جمعه شب، ۸ پیشنهاد برای تصاحب منچستریونایتد وجود خواهد داشت. از بین آنها تنها گروه الیوت ایالات متحده شناخته شده است و شیخ قطری و ثروتمند بریتانیایی همچنان مدعیان اصلی هستند.

باید صبر کرد و دید که آیا این پیشنهادات می‌توانند گلیزرها را راضی به فروش کنند یا خیر. آنها برای فروش باشگاه مبلغ ۶ میلیارد پوند می‌خواهند. برخلاف گروه پتروشیمی اینئوس رتکلیف که می‌خواهد ۶۹ درصد سهام گلیزرها را بخرد و شیخ جاسم که تصاحب کامل را در نظر دارد، الیوت صرفاً به دنبال انتقال وجوه به خریداران بالقوه است. این احتمال وجود دارد که طرف‌های علاقه‌مند دیگر نیز به‌جای تصاحب باشگاه، به دنبال تأمین مالی باشند.

در معاملات اولیه دیروز قیمت سهام یونایتد در بازار بورس نیویورک بیش از چهار درصد افزایش یافت و به ۳٫۳۳ میلیارد پوند رسید.

هواداران به تمدید مهلت ارائه پیشنهادات برای خرید منچستریونایتد واکنش نشان دادند، و یکی از کاربران نوشت: «این مثل یک کابوس است که هرگز تمام نمی‌شود، فقط معامله را انجام دهید و بیایید یک دوره جدید در منچستریونایتد داشته باشیم.» دیگری نوشت: «گلیزرها هیچ‌جا نمی‌روند، حرف من یادتان بماند.» دیگری اضافه کرد: «واقعا هدف تعیین مهلت چه بود؟»

شیخ جاسم و رتکلیف هر دو مشتاق تصاحب کامل اولدترافورد هستند. شیخ جاسم رئیس یکی از بزرگترین بانک‌های قطر به نام QIB است که سرمایه ۴۲ میلیارد پوندی دارد. او همچنین فرزند نخست‌وزیر سابق قطر و یکی از اعضای خانواده سلطنتی حاکم این کشور حاشیه خلیج فارس است. او در سال ۱۹۹۲ هوادار یونایتد شد، به همین دلیل است که نام بنیاد او Nine Two Foundation است، که اشاره‌ای به کلاس معروف ۹۲ دارد. اما پیشنهاد او سؤالاتی را در مورد پیوندهای احتمالی با پاری‌سن‌ژرمن که متعلق به سازمان سرمایه‌گذاری ۳۷۰ میلیارد پوندی قطر است، ایجاد خواهد کرد.

در همین حال، رتکلیف نیز یکی از حامیان شیاطین سرخ است. او رئیس و مدیر عامل گروه مواد شیمیایی اینئوس است که این کمپانی مالک باشگاه فرانسوی نیس، لوزان سوئیس، به علاوه یک‌سوم تیم فرمول یک مرسدس بنز است. ساندی تایمز در «فهرست ثروتمندها» در سال ۲۰۲۲ ثروت شخصی رتکلیف را ۶٫۱ میلیارد پوند تخمین زد. بر اساس گزارش بلومبرگ، کل دارایی خالص او حدود ۱۱٫۳ میلیارد پوند است.

انتهای پیام/

منبع : the sun

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما