شغل سردار از کار در معدن پیچیده‌تر است!

اقتصاد 100- دو گل، یک پنالتی و یک پاس گل، ماحصل تلاش سردار آزمون در سه هفته اخیر بوندس‌لیگا است. مهاجمی که حتی شماره پیراهنش برای انتقال به مارسی تعیین شده بود، در آلمان ماند تا برای بایر لورکوزن مهره‌ای مؤثر باشد. خیلی زود هم این اتفاق رخ داد و حالا آزمون جلوتر از پاتریک شیک مشهور و هلوزک آماده، گزینه اول ژابی آلونسو برای بازی در نوک خط حمله است.

شغل سردار از کار در معدن پیچیده‌تر است!

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، سردار بعد از پیروزی مقابل هرتابرلین، می‌گوید: «در بوندس‌لیگا بازی آسان وجود ندارد. تمام بازی‌ها سخت است، چه مقابل بایرن‌مونیخ که صدرنشین است و چه تیم انتهای جدول. اینجا گاهی نتایجی باورنکردنی رقم می‌خورد. به‌عنوان مثال تیم ته جدولی می‌آید و تیمی را می‌برد که برای کسب سهمیه اروپا تلاش می‌کند. همین مسأله باعث شده تا مسابقات جذاب دنبال شود. برای ما هم هرتابرلین یک رقیب سرسخت بود. با اینکه توانستیم گل‌های زیادی بزنیم اما این تیم به هیچ وجه شبیه تیم‌های در حال سقوط نبود. دیدید که برای دقایقی روی دروازه ما فشار هم آوردند اما باهوش بودیم که اجازه ندادیم این تیم بیشتر از یک گل بزند.»

آمار درخشان آزمون در سه بازی اخیر در شرایطی رقم خورده که او به‌عنوان مهاجم نوک در خط حمله لورکوزن به میدان رفته. او ثابت کرده که هر وقت در پست تخصصی خود بازی کند می‌تواند مثمرثمر باشد. سردار در این مورد هم صحبت می‌کند: «من دوست دارم مهاجم نوک باشم و در پست تخصصی‌ام بازی کنم. این نظر من نیست بلکه اعتقاد تمام فوتبالیست‌ها است که در پست اصلی‌شان بازی کنند. با این حال و از فصل قبل تا همین چند بازی قبل، به‌دلیل مصدومیت یکی از بازیکنان اصلی‌مان، کادرفنی از من در پست هافبک نفوذی استفاده کرد. من سعی کردم تمام خواسته‌های کادرفنی سابق و فعلی را در این پست برآورده کنم اما برخی اوقات این اتفاق رخ نمی‌داد. آن هم به‌دلیل عدم آشنایی من با بازی در پست جدید بود. با این حال از زمانی که من مهاجم نوک شدم، توانستم توانایی‌های خودم را نشان بدهم.

ورق به کلی برگشت و من هم خوشحالم که توانستم به لورکوزن در کسب پیروزی و بازگشت به روند رو به رشد کمک کنم. گلزنی در بوندس‌لیگا جزو مشاغل سخت است اما تلاش می‌کنم باز هم بتوانم این کار را انجام بدهم. البته این را هم بگویم که مطیع کادرفنی هستم و آنها در هر پستی که بخواهند، من با تمام وجود برای لورکوزن بازی می‌کنم. این وظیفه من به‌عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای است.» شادی گل سردار در دو بازی اخیر مقابل فرایبورگ و هرتابرلین جالب و جدید بود. جایی که او انگشت شست خود را داخل دهان می‌گذارد و حرکتی شبیه به نوزادها انجام می‌دهد. آزمون در این باره هم توضیح می‌دهد: «چند هفته قبل فهمیدم دارم پدر می‌شوم و به همین دلیل شادی گل مخصوصی را انتخاب کردم. خوشبختانه از وقتی این خبر را شنیده‌ام، اوضاع بر وفق مراد است. انگار پا قدم نوزاد در راه ما برای من خوش‌یمن بود و انگیزه داد تا بیشتر تلاش کنم و موفقیت هم نصیبم شود.» آزمون درباره بازی این هفته مقابل فرانس‌واروش در لیگ اروپا هم می‌گوید: «موناکو حریف سرسختی بود که از پیش رو برداشتیم و حالا تمرکز همه ما روی بازی با رقیب مجار است. تیم یکدستی داریم و از همه مهمتر اینکه برای یک هدف می‌جنگیم. خیلی امید دارم که پنجشنبه هم بتوانیم فرانس‌واروش را ببریم و یک گام دیگر برای صعود برداریم.»

سردار در تیم هفته بوندس‌لیگا

بایر لورکوزن در هفته بیست و سوم بوندس‌لیگا میزبان هرتابرلین بود و موفق شد با نتیجه پرگل ۴ بر ۱ به پیروزی برسد. سردار آزمون که همانند بازی گذشته در ترکیب اصلی لورکوزن بود، در دقیقه ۱۲ نخستین گل بازی را برای تیمش به ثمر رساند. این دومین گل متوالی آزمون در بوندس‌لیگا در این فصل بود. مهاجم ایران در دقیقه ۶۹ تعویض شد و جای خود را به پاتریک شیک داد. نشریه معتبر کیکر در پایان این هفته، سردار آزمون را در ترکیب تیم منتخب قرار داد. نام سه هم‌تیمی آزمون هم در این ترکیب دیده می‌شود.

سردار آزمون این فصل و بخصوص طی هفته‌های اخیر به بازیکنی کلیدی در ترکیب لورکوزن تبدیل شده است. آمار و ارقام هم نشان می‌دهد سردار پیشرفت کرده و توانسته نقش مهمی در موفقیت‌های اخیر لورکوزن ایفا کند. آزمون این فصل ۱۳ بار در ترکیب لورکوزن قرار گرفته. ۸ بار به عنوان بازیکن جانشین و ۵ بازی هم در قامت یار اصلی.

سردار در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ روی هم ۵۴۹ دقیقه برای لورکوزن بازی کرده است. سردار هر ۲۷۴ دقیقه یک گل به ثمر رسانده است. سردار در جام حذفی هم یک بار مقابل الفسبورگ در ترکیب لورکوزن قرار گرفته، ۴۶ دقیقه در زمین حضور داشته و ۲ پاس گل هم داده است. ستاره تیم ملی ایران این فصل یک کارت زرد هم دریافت کرده. مقابل آگزبورگ در هفته دوم بوندس‌لیگا.

آزمون ۳ بازی در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا انجام داده و برابر موناکو، بروژ و اتلتیکومادرید در ترکیب لورکوزن قرار گرفته است.

آزمون فصل قبل و هفته سی و یکم یک گل برای لورکوزن مقابل گروترفورت زد. او این فصل هم ۲ بار دروازه فرایبورگ و هرتابرلین را باز کرده. یعنی روی هم ۳ گل در بوندس‌لیگا.

انتهای پیام/

منبع : ایران ورزشی

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما