هزینه ورود VAR به ایران چقدر است؟

اقتصاد 100- باتوجه به مسافت طولانی شهرها در ایران و تعداد تیم بیشتر در لیگ برتر ایران در صورتی که مسئولان فدراسیون قصد ورود وی‌ای‌آر را داشته باشند باید ۶ تا ۸ اتاقک سیار این تکنولوژی را بخرند که هزینه‌ای بیشتر از دویست میلیارد دارد.

هزینه ورود VAR به ایران چقدر است؟

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، ماه پیش ویتنام اعلام کرد که برای لیگ داخلی از تکنولوژی وی‌ای‌آر استفاده خواهد کرد تا هشتمین کشور آسیایی باشد که برای لیگ برتر از این امکان بهره می‌برد.

با این حال اکنون در جزئیاتی جالب اعلام شده که ویتنام از VAR سیار استفاده خواهد کرد و مسئولان این کشور قصد ندارند تمام استادیوم‌ها را به اتاق تکنولوژی داور ویدیویی مجهز کنند.

البته دوربین‌های موردنظر در تمام استادیوم‌ها نصب می‌شود، اما به جای هزینه برای تمام استادیوم‌ها، ۴ وسیله نقلیه برای اتاق داور ویدیویی خریده شده است.

این اتومبیل‌ها چیزی شبیه به اتاق کارگردانی است که در کنار مجموعه‌های ورزشی حضور دارد، اما به جای کارگردان، داوران وی‌ای‌آر در آن مستقر می‌شوند تا از طریق نمایشگر، صحنه‌های مشکوک را تماشا کنند.

گفته می‌شود هزینه هر کدام از این وسایل نقلیه ۵۰۰ هزار دلار است و به عبارتی ویتنام ۲ میلیون دلار هزینه کرده که البته هزینه دو اتومبیل را فیفا پرداخت کرده است.

با این حال باتوجه به مسافت طولانی شهرها در ایران و تعداد تیم بیشتر در لیگ برتر ایران در صورتی که مسئولان فدراسیون قصد ورود وی‌ای‌آر به این شکل را داشته باشند باید ۶ تا ۸ اتاقک سیار این تکنولوژی را بخرند که هزینه‌ای بیشتر از دویست میلیارد دارد.

البته نکته مثبت این است که با این اتفاق برای مسابقات لیگ یک نیز امکان استفاده از داور ویدیویی وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع : ورزش۳

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما