داور خوب می‌خوای؟ خوب خرج کن!

اقتصاد 100- غلامعلی همیراد کارشناس داوری گفت: متاسفانه این روزها شرایط به گونه‌ای شده که برخی مربیان تیم‌های لیگ برتری ایرادهای تیم تحت هدایت‌شان را گردن داوران می‌اندازند و می‌خواهند از این طریق فرافکنی ‌کنند.

داور خوب می‌خوای؟ خوب خرج کن!

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، غلامعلی همیراد، کارشناس و پیشکسوت داوری فوتبال کشورمان درباره انتقادات هفته‌های گذشته برخی سرمربیان لیگ برتری از نحوه قضاوت داوران و اتهام زدن به آن‌ها که نمی‌خواهند فلان تیم نتیجه بگیرد یا دنبال زمین زدن برخی تیم‌ها هستند، اظهار داشت: در حالی این صحبت‌ها را انجام می‌دهم که بعضا ما در هفته‌های گذشته شاهد قضاوت‌های خوب و یا شاید با اشکال بوده‌ایم. گرچه در همه لیگ‌های فوتبال دنیا اشتباهات داوری رخ می‌دهد و این موضوع کتمان‌ناپذیر است اما به هر حال برخی کشورها درصد اشتباهات داوری‌شان کمتر و برخی بیشتر است.

وی ادامه داد: شاید به دلایل مختلف که در حوصله این موضوع نمی‌گنجد ما در موضوع داوری ایرادهایی داشته باشیم اما به هرحال سطح کیفی و کمی داوری فوتبال کشورمان به اندازه‌ای است که فوتبال‌مان به این قشر اهمیت می‌دهد و برایشان جایگاه در نظر گرفته‌!

پیشکسوت داوری فوتبال کشورمان درباره حملات شدید برخی سرمربیان لیگ برتری به داوران طی هفته‌های اخیر خاطرنشان کرد: متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده که حالا همه دیوار داوری را کوتاه‌تر از همه جا پیدا کرده‌اند. این‌طور نیست که هر کس دلش خواست بتواند به داوری حمله کند. من خودم خیلی اوقات از داوران ایراد می‌گیرم اما نمی‌توانم شاهد باشم که دیگر هر فردی به خودش اجازه بدهد به هر دلیلی داوران را زیر پایش له کند. داوری ما ایراد دارد مثل همه داوران دیگر دنیا اما نه آن‌قدر که درباره‌اش این همه اغراق می‌شود.

وی تأکید کرد: پیشنهاد بنده به سرمربیان تیم‌هایی که این‌قدر به داوری و مسائل آن ایراد می‌گیرند این است که به باشگاه‌شان بگویند اول فصل ۵۰۰هزار دلار معادل ۲۰میلیارد تومان پول برای قضاوت داوران خوب خارجی کنار بگذارند.

همیراد افزود: آن‌هایی که داوران ایرانی را قبول ندارند یا توهم دارند که کسی با آن‌ها پدرکشتگی دارد اول فصل به فدراسیون اعلام کنند و بروند از خارج داور بیاورند تا این‌قدر به جامعه داوری اهانت نکنند. آن وقت مشخص می‌شود چند مرده حلاج هستند.

انتهای پیام/
منبع : خبر ورزشی

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما