پروژه بزرگ استعدادیابی در ایران رونمایی شد

اقتصاد 100 - پروژۀ بزرگ «استعدادیابی» برمبنای مدل‌های معتبر جهانی در ایران رونمایی شد.

پروژه بزرگ استعدادیابی در ایران رونمایی شد

کلینیک استعدادیابی و کسب و کار «سینا» که از دهۀ 80 در زمینۀ انتقال و بومی‌سازی مدل‌های رفتاری و استعدادیابی بین‌المللی فعالیت می‌کند و تاکنون بیش از 400 مدرس در سراسر ایران با  بهره‌گیری از ابزارها و مدل های علمی و کاربردی روز دنیا از جمله دیسک، کلیفتون و هوش هیجانی و ... بیش از هزاران دوره آموزشی برای صدها شرکت و سازمان بزرگ ایران برگزار نموده است، طی مراسمی از پروژۀ بزرگ استعدادیابی خود رونمایی کرد.

در این آیین که با حضور جمع بزرگ مدرسان علوم رفتاری از سراسر کشور، در مؤسسۀ آموزش عالی اندیشۀ معین در تهران برگزار شد، تعدادی از شخصیت‌های علمی، اقتصادی، ورزشی و فرهنگی هنری از پروژه بزرگ استعدادیابی سینا بنام سیناتلنت رونمایی کردند.

در این طرح که برای سه گروه سنی 18-15 سال، 25-18 سال و 35-25 سال طراحی شده است، استعدادیابی تحصیلی و شغلی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و شاغلان انجام می‌شود تا برای نوجوانان و جوانان کشور، از طریق ایجاد آگاهی، در تصمیم‌ گیری‌ های مسیر رشد یا تغییرهای بهبود گرا، یاری‌رسانی شود.

در مراسم رونمایی یادشده اعلام شد، پژوهشگران سیناتلنت این طرح را در 10 مرحله طراحی کرده‌اند تا فرزندان ایران‌زمین را در انتخاب درست مسیر شغلی و رشتۀ تحصیلی یاری رسانند.

محمد باقر مرادی مدیر عامل کلینیک استعدادیابی و کسب و کار سینا و بنیانگذار سیناتلنت در سخنرانی خود پس از رونمایی از پروژۀ یادشده، اظهار کرد: شناسایی استعداد برای همۀ افراد و در تمامی سنین امکان‌‌پذیر است اما استعدادیابی کودکان و استعدادیابی نوجوانان به‌ دلیل نبود دغدغه‌های فکری و فضای پرانرژی این دوره، بسیار آسان‌تر و دارای نتایج دقیق‌تری خواهد بود. استعدادیابی بزرگسالان نیز یکی دیگر از حوزه‌های فعال در مجموعۀ سیناتلنت است که با در نظر گرفتن استعداد اکتسابی و استعداد ذاتی افراد، به آن‌ها در ادامۀ تحصیل، انتخاب و تغییر شغل و بهبود ابعاد زندگی فردی و اجتماعی کمک می‌کند. ما خود را متعهد می‌دانیم که تا پایان مسیر همراه و پشتیبان فرزندان و آینده‌ سازان کشور عزیزمان باشیم.

همچنین علیرضا تفرشی مطلق رئیس هیأت مدیره کلینیک استعدادیابی و کسب و کار سینا در این مراسم گفت: همۀ انسان‌ها در نوع توانمندی‌ها و استعدادهای خود یکسان نیستند و هر انسان دارای ترکیب منحصربه‌فردی از قابلیت‌های مختلف است که او را از دیگران متمایز می‌کند. متاسفانه بسیاری از انسان‌ها به دلیل ناآگاهی و نبود شرایط مناسب یا بر حسب حوادثی که در مسیر زندگی با آن‌ها مواجه می‌شوند، از ظرفیت‌های درونی خود دور شده و در مسیری از زندگی قرار می‌گیرند که ممکن است هیچ علاقه‌ای به آن نداشته باشند. بر همین اساس، گروه پژوهشی ما تصمیم گرفت با طراحی یک طرح ملی استعدادیابی، به سهم خویش، به توسعۀ کشور عزیزمان که در حال گذراندن گردنه‌های تاریخی دشواری است، یاری رساند.

بیژن خراسانی پیشکسوت ورزش و رسانه، معاون فدراسیون ورزش کارگری کشور ، حسین توکلی قهرمان وزنه‌برداری المپیک و سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران و کشور عمان، بابک محمدی ریاست کل فروش هواپیمایی آسمان، دبیر کمیته ورزش‌های جانبازان و توان یابان فراکسیون مجلس ، محمدرضا اویسی معاون آموزش آکادمی ملّی المپیک،فرخ کیا عضو اسبق تیم ملی کشتی، مدیرگروه دانشگاه پیام نور، منصوره سامانی‌پور مدرس دانشگاه، مشاور و مدرس و متخصص تحلیل رفتار با مدل DISC ، ملیکا سامانی‌پور مدرس دانشگاه،مدرس و متخصص تحلیل رفتار با مدل DISC،مربی بدنساز آکادمی ملّی المپیک،مربی کاراته تیم دانشگاه شهید بهشتی سعید بیابانکی شاعر و مجری، جناب اسدی از پیشکسوتان آموزش و پرورش کشور و مدیر مجموعه مدارس صالحین، حمید محتشمی و مهدی باغبان از مشاورین و متخصصین حوزه رهبری و ارزیابی و توسعه در کشور از حاضران در آیین رونمایی پروژۀ بزرگ استعدادیابی سینا بودند.

کادر اجرایی: سپیده قاسمی مدیر مشاورین سیناتلنت و مدیرپروژه جشن سیناتلنت، حمید رئیسی و سپهر مرادی مدیر اجرایی

شعار تیم استعدادیابی سینا تلنت《 استعداد کمیاب‌تر از پول است و استعدادیابی درست و هدایت سرمایه‌های انسانی به سمت خلق ارزش زمینه‌ساز توسعه پایدار است》

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما