کدام مسافران هواپیما گل نگرفتند؟

امروز بی‌بی‌سی فارسی با انتشار گزینشی چند ثانیه از یک فیلم قدیمی در ‌یکی از فرودگاه‌ها، مدعی شد مسافران هواپیما در روز اولِ دهه فجر، از پذیرش گل از مسوولان هنگام پیاده‌شدن، خودداری کرده‌اند؛ اما واقعیت این ماجرا همین بود؟

کدام مسافران هواپیما گل نگرفتند؟

به گزارش اقتصاد100، امروز و در روز اول دهه فجر، مقارن با سالروز تاریخی ورود امام خمینی (ره) به کشور، مراسم گرامی‌داشت ورود امام خمینی (ره) به کشور در تهران و استان‌های کشور برگزار شد.

در فرودگاه‌های کشور هم ‌امسال در راستای بزرگداشت این روز‌، هنگام پیاده‌شدن مسافران از هواپیما، شاخه گلی به همین مناسبت به مسافران تقدیم شد که بخش‌های از فیلم‌های مربوط به امروز 12 بهمن 1402، در فرودگاه‌های ایلام، ارومیه، زاهدان و غیره در ادامه آمده است.

 

 

 

 

 

 

اما صبح امروز بی‌بی‌سی فارسی‌ با انتشار گزینشی چند ثانیه از یک کلیپ‌ قدیمی، مدعی شد در روز اول دهه فجر، ‌مسافران در فرودگاه کنارک هنگام خروج از هواپیما با گل از آنها استقبال می‌شود اما آنها از دریافت گل‌ها خودداری می‌کنند. 

بررسی‌های این ادعا نشان می‌دهد کلیپ مذکور قدیمی و مربوط به سنوات قبل است و حتی برخی از مسوولان حاضر در آن کلیپ، امروز مسوولیتی در شهرستان کنارک ندارند ضمن‌آنکه هیچ ارتباطی به دهه فجر هم ندارد.

در این‌باره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: رسانه‌های معاند در سال‌روز ورود امام خمینی (ره) به کشور، درحالی دست به دامن ویدیوی قدیمی گذشته شدند که امروز در همه فرودگاه‌های کشور از جمله زاهدان، شاهد استقبال مردم از این رویداد تاریخی بودیم.

طبق اعلام روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محتوای ویدیوی منتشر شده از سوی رسانه‌های معاند، مشخص نیست که متعلق به کدام برنامه و کدام سال است.

 

حتی در فضای مجازی نیز هموطنان اهل استان سیستان و بلوچستان ضمن رد این ادعای بی‌بی‌سی، عنوان کردند که برخی افراد مسوول حاضر در این کلیپ قدیمی امروز مسوولیتی بر عهده ندارند و این نشان از قدیمی بودن کلیپ دارد.

حتی عده‌ای دیگر از فعالان فضای مجازی معتقد هستند این کلیپ مربوط به اوایل دوران شیوع کرونا، همان روزهایی که موضوع انتقال ویروس از طریق اشیا هم ادعا شده بود، است،‌ از آن منظر که همه مسافران آن فیلم، ماسک زده‌اند‌.

کاپیتان شهری، مدیر فرودگاه کنارک هم در گفت‌‌وگو با فارس این ادعای بی‌بی‌سی‌ را تکذیب کرد.

پایان پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما