دزدی مایکروسافت وسط روز روشن

برخی از کاربران اعلام کرده اند که تب های مرورگر کروم آن ها در مایکروسافت اج نمایش داده شده بدون اینکه اجازه این کار را داده باشند.

دزدی مایکروسافت وسط روز روشن

به گزارش اقتصاد100 به نقل از ورج، برخی از کاربران اعلام کرده اند که تب های مرورگر کروم آن ها در مایکروسافت اج نمایش داده شده بدون اینکه اجازه این کار را داده باشند.

ظاهرا مایکروسافت بدون اجازه کاربران داده های مرورگرهای دیگر را به اج وارد می کند.

مایکروسافت در توضیح این ویژگی در اج گفته: «هر بار که در مایکروسافت اج را مرور می‌کنید، همیشه به داده‌های مرور اخیر خود دسترسی داشته باشید.»

به نظر می رسد همه اینها به یک ویژگی گزارش نشده در مایکروسافت اج مربوط می شود. زک ادواردز، محقق حریم خصوصی و داده‌ها اعلام کرد  با تأیید شما، اج مرتباً داده‌ها را از سایر مرورگرهای موجود در دستگاه ویندوز شما منتقل می‌کند. این داده‌ها شامل موارد دلخواه، سابقه مرور، کوکی‌ها، افزونه ها، تنظیمات و سایر داده‌های مرورگر دیگر می‌شود.

مایکروسافت می‌گوید که این انتقال داده‌ها به صورت محلی تکمیل شده و ذخیره می‌شود، اما در صورت ورود به سیستم و همگام‌سازی داده‌های مرور  این اطلاعات برای مایکروسافت ارسال می‌شود. مایکروسافت یک دکمه بزرگ آبی رنگ را نمایش می دهد تا کاربران ویندوز را تشویق کند این ویژگی را فعال کنند و اگر می خواهید انصراف دهید، یک دکمه تیره تر « not now» را به نمایش می گذارد.

چندین ماه است که کاربر ویندوز این موضوع را گزارش کرده اند و برای گرفتن کمک در مورد آن به انجمن پشتیبانی ردیت و مایکروسافت مراجعه کرده اند. پوسترها تأیید کرده‌اند که این ویژگی غیرفعال است، اما انتقال داده‌ها همچنان ادامه دارد.

مایکروسافت قبلاً پس از برخی به‌روزرسانی‌های ویندوز، درخواست‌هایی برای کاربران می فرستاد تا افراد را وسوسه کند که به‌عنوان پیش‌فرض به مرورگرهای اج و بینگ سوئیچ کنند.

پایان پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما