صاحبان این خانه‌ها باید مالیات بدهند / هیچ راه فراری نیست!

نمایندگان مجلس با اخذ مالیات ۲ در هزار از زمینهای فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ‌ویلاهای مجاز (با احتساب عرصه و اعیان) و واحدهای مسکونی به ارزش بیش از ۳۵ میلیارد تومان موافقت کردند.

صاحبان این خانه‌ها باید مالیات بدهند / هیچ راه فراری نیست!

به گزارش اقتصاد100، دولتها برای اعمال سیاستهای اقتصادی دو گونه سیاست پولی (از طریق نرخ بهره بانکی و کنترل حجم نقدینگی) و سیاست مالی‌( از طریق وضع مالیات و عوارض) به مدیریت اقتصادی مبادرت می‌کنند.

اعمال مالیات بر ثروت راهی برای تشویق مردم به سرمایه‌گذاری و جلوگیری از کنز کردن ثروت است،‌ از طرفی سیاست بازتوزیعی درآمد و برقراری عدالت هم در این سیاست دنبال می‌شود. 

در جریان بررسی لایحه بودجه 1403 در مجلس،‌ نمایندگان تصویب کردند که مالیات از ویلا و خانه‌های لاکچری به ارزش بیش از ۳۵ میلیارد تومان در سال آینده اجرایی شود و نیز مالیات دو برابری برای ویلاهای غیرمجاز اخذ شود.

نمایندگان مجلس با اخذ مالیات ۲ در هزار از زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ‌ ویلاهای مجاز (با احتساب عرصه و اعیان) و واحدهای مسکونی به ارزش بیش از ۳۵ میلیارد تومان موافقت کردند. واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهای در حال ساخت، مشمول این مالیات نخواهند بود.

باغ‌ویلاهای غیرمجاز تا زمان دریافت پروانه ساخت یا اجرای حکم کمیسیون موضوع ماده (3) قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، با اصلاحات بعدی و کمیسیون‌های ماده (99) یا ماده (100) قانون شهرداری‌ها حسب مورد مشمول جریمه‌ای معادل دو برابر مالیات باغ‌ویلاهای مجاز خواهند شد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما