اخراج صدها نفر از این غول فن آوری

گوگل صدها تیم دستیار، سخت افزار و مهندسی را اخراج کرد.

اخراج صدها نفر از این غول فن آوری

به گزارش اقتصاد100 به نقل از رویترز، گوگل اعلام کرد که صدها کارمند را در تیم های مختلف اخراج کرده است زیرا همچنان به فکر کاهش هزینه ها است.

گوگل اعلام کرد که صدها نفر را در واحد دستیار صوتی خود اخراج کرده، در حالی که چند صد نقش در تیم سخت‌افزاری که مسئولیت پیکسل، نست و فیت‌بیت ( خط تولید گوشی و خانه هوشمند و ابزارهای ردیاب سلامت) را بر عهده دارند حذف می‌شود و اکثریت افراد در تیم واقعیت افزوده اخراج می‌شوند. این شرکت گفت که صدها نقش در تیم مهندسی مرکزی این غول جستجو نیز تحت تأثیر قرار گرفته است.

گوگل در سال 2021 شرکت ردیابی سلامت و تناسب اندام فیت‌بیت را به قیمت 2.1 میلیارد دلار خریداری کرد، اما همچنان به عرضه نسخه های جدید پیکسل واچ خود ادامه داده، محصولی که با برخی از دستگاه های فیت‌بیت و همچنین اپل رقابت می کند.

یک سخنگوی گوگل در بیانیه ای به رویترز گفت:« در نیمه دوم سال 2023، تعدادی از تیم های ما تغییراتی ایجاد کردند تا کارآمدتر شوند و بهتر کار کنند و منابع خود را با بزرگترین اولویت های محصول خود هماهنگ کنند. برخی از تیم ها به ایجاد این نوع تغییرات سازمانی که شامل برخی نقش ها می شود ادامه می دهند.» این سخنگو تعداد شغل‌هایی که تحت تاثیر قرار می گیرند مشخص نکرد. هنوز مشخص نیست که چند نفر در نرم افزار دستیار گوگل و سایر تیم ها عضویت دارند.

گوگل سال گذشته، اعلام کرد که قصد دارد قابلیت‌های هوش مصنوعی را به دستیار مجازی خود اضافه کند. هوش مصنوعی به دستیار اجازه می‌دهد کارهایی مانند کمک به افراد برای برنامه‌ریزی سفر یا پیگیری ایمیل‌ها و سپس پرسیدن سؤالات را انجام دهد.

در ژانویه 2023(دی-بهمن 1401) آلفابت(شرکت مادر گوگل) اعلام کرد که قصد دارد 12هزار نفر را اخراج کند که معادل 6 درصد از نیروی کار جهانی است. تا سپتامبر 2023(شهریور-مهر) آلفابت 182هزار و381 کارمند در سراسر جهان داشت.

پایان پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما