پیام جدید کاخ‌سفید به ایران چه بود؟

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت این کشور به ایران پیام داده نمی‌خواهد شاهد گسترش درگیری در منطقه باشد.

پیام جدید کاخ‌سفید به ایران چه بود؟

به گزارش اقتصاد100، «به ایران پیام داده‌ایم، نمی‌خواهیم شاهد درگیری بیشتری در منطقه باشیم». این سخنان را «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با ان‌بی‌سی مطرح کرده است.

ایران بارها اعلام کرده است که هیچگونه نیروی نیابتی در منطقه نداشته و گروه‌های مقاومت در کشورهای منطقه کاملا مستقل و بنا بر صلاح‌دید و تصمیمات خود عمل می‌کنند. «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در کنفرانس خبری اخیر خود بر این موضوع تاکید کرده است.

آمریکا خود بزرگترین حامی و پشتیبان رژیم صهیونیستی در حملات همه جانبه به باریکه غزه به شمار می‌آید. آمریکا تا کنون چند صد میلیون دلار تسلیحات برای اسرائیلی‌ها ارسال کرده است. اخیرا نیز دولت بایدن با استفاده از اختیارات اضطراری و بدون مراجعه به کنگره، بیش از 14 هزار گلوله تانک برای رژیم صهیونیستی ارسال کرده است.

واشنگتن همچنین از مخالفان هرگونه آتش‌بس در غزه به شمار می‌آید. بامداد شنبه بود که واشنگتن قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه را وتو کرد. این در حالی بود که 13 عضو دیگر شورای امنیت به این قطعنامه رای مثبت داده و انگلیس نیز به آن رای ممتنع داده بود.

کربی در ادامه مصاحبه با ان‌بی‌سی گفت که واشنگتن به شدت نگران گسترد درگیری بوده و این کشور نمی‌خواهد شاهد باز شدن جبهه جنگ در شمال میان اسرائیل و لبنان باشد.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی ادامه دارد که تلفات غیرنظامیان در باریکه غزه به بیش از 18 هزار کشته و حدود 50 هزار مجروح رسیده است.

سازمان‌های امداد و کمک‌رسانی سازمان ملل متحد وضعیت غزه را تحت تاثیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناق غیرنظامی «آخرالزمانی» توصیف کرده‌اند و گفته‌اند تحت تاثیر شرایط کنونی نیمی از جمعیت ساکنان غزه گرسنه هستند و هزینه هر یک کیسه آرد نیز تحت تاثیر جنگ به ۹۵ دلار افزایش پیدا کرده است.

سازمان جهانی بهداشت امروز سه شنبه اعلام کرد که تنها 11 بیمارستان آن هم به صورت محدود در سرتاسر نوار غزه فعال هستند.

پایان پیام/./ ت 3721

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما