رفع اتهام از قطار‌های باری کشور

چنگانی گفت: سرعت سیر قطار‌های باری کم نیست و مطابق با استاندارد‌های روز دنیا است که در ۴ سال گذشته سرعت آن به ۳۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

رفع اتهام از قطار‌های باری کشور

به گزارش اقتصاد100،  محمدرضا چنگانی، مدیرکل سیر و حرکت راه آهن گفت: مطلبی که این روز‌ها مطرح می‌شود این است که سرعت حمل بار بسیار پایین است و سرعت قطار‌های باری کمتر از ۵ کیلومتر است که این موضوع درست نیست و قطار‌های باری در راه آهن مطابق با استاندارد‌های روز سیر می‌کنند.

وی ادامه داد: سرعت بازرگانی فاصله زمانی دو بارنامه متوالی است یعنی از زمانی که بارنامه باردار به مقصد برسد و تخلیه شود و بارنامه خالی واگن تحویل شرکت راه آهن شود، اما اتفاقی که در عمل می‌افتد این است که زمانی که بار را به مقصد می‌رسانیم اکثر صاحبان کالا دچار مشکلاتی در حوزه تخلیه و بارگیری هستند و بعضی واگن‌ها چندین ماه توقف دارند به عنوان مثال نفت کوره به ماهشهر حمل می‌شود و به علت پرشدن مخازن، فرآیند تخلیه متوقف شده و واگن‌ها در مقصد متوقف می‌ماند و این‌ها در سرعت بازرگانی لحاظ می‌شود.

 چنگانی بیان کرد: به غیر از مشکل پر شدن مخازن، یکی دیگر از مشکلات صاحبان کالا انتظار در صف تخلیه بار است. به‌طور نمونه، گندم از بندر امام (ره) به مقاصد مختلف از جمله کرج، کردان و رباط کریم حمل می‌شود، اما از آنجا که توان تخلیه سیلو یک تعداد خاص است این واگن‌ها در صف تخلیه می‌مانند و عملیات تخلیه با مشکل مواجه می‌شود و این‌ها جزو زمان سرعت بازرگانی محسوب می‌شود در صورتی که شرکت راه آهن هیچ دخل و تصرفی در این موضوع ندارد.

مدیرکل سیر و حرکت راه آهن درباره سرعت سیر واگن‌ها گفت: سرعت سفر و سیر واگن‌ها در محور‌های مختلف با توجه به شیب و فراز خط، متفاوت است، اما سرعت سیر متداول و میانگین چهار سال گذشته، ۳۰ کیلومتر بوده است.
 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما