این زن جلوی فروش سلاح به اسرائیل را می گیرد؟

گروهی از قانونگذاران آمریکایی در بحبوحه افزایش اعتراضات به سیاست‌های واشنگتن در قبال تل‌آویو قصد معرفی طرحی برای جلوگیری از فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را دارند.

این زن جلوی فروش سلاح به اسرائیل را می گیرد؟

به گزارش اقتصاد100، گروهی از قانونگذاران در مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند طرحی را معرفی کنند که خواستار جلوگیری از فروش سلاح‌های آمریکایی به اسرائیل است.

«ایلهان عمر»، «سامر لی»، «دلیا رامیرز»، «رشیده طلیب»، «کوری بوش» و «الکساندریا اوکازیو کوتز» قصد دارند با معرفی این قطعنامه مخالفت خود را با انتقال ۳۲۰ میلیون دلار بمب‌های هدایت‌شونده به اسرائیل اعلام کنند.

 دولت بایدن و رژیم صهیونیستی در اوایل سال جاری، پیش از آنکه جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی در تاریخ ۷ اکتبر آغاز شود، بر سر قرارداد تسلیحاتی مذکور با یکدیگر به توافق رسیدند و کنگره هم در آن زمان هیچ اعتراضی به طرح مذکور نکرد.

ایلهان عمر در مصاحبه‌ای با هاآرتص گفت: «بنیامین نتانیاهو و دولت راست‌گرای افراطی و فرقه‌گرای او به ارتکاب جنایت علیه بشریت در غزه ادامه می‌دهند.»

این قانونگذار ایالت مینه‌سوتا اضافه کرد: «ایالات متحده همین الان سالانه ۳.۸ میلیار دلار کمک نظامی در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد و نفوذ بالایی بر اقدامات آنها دارد.»

وی اضافه کرد: «وظیفه کنگره نظارت بر فروش این تسلیحات است. به همین دلیل است که ما نباید اجازه فروش سلاح‌هایی را بدهیم که به طور مستقیم قوانین آمریکا و قوانین بین‌المللی، حقوق بشر و جایگاه اخلاقی‌مان در دنیا را تضعیف می‌کنند.»

معرفی این قطعنامه نشان‌دهنده تنها بخشی از مخالفت‌های فزاینده با سیاست‌های جو بایدن در قبال رژیم است. روز سه‌شنبه هم گزارش شد  بیش از ۴۰۰ نفر از منصوبان سیاسی و کارکنان دولت آمریکا با ارسال نامه‌ای به جو بایدن به حمایت او از رژیم اسرائیل در جنگ غزه اعتراض کرده‌اند.

این مقام‌ها، آن‌طور که روزنامه نیویورک‌تایمز سه‌شنبه گزارش داده بود نماینده حدود ۴۰ سازمان دولتی در آمریکا هستند و در آن از بایدن خواسته‌ شده خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده و امکان ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این منطقه را فراهم کند.

نامه‌ای که روز سه‌شنبه ارسال شد خود چندمین نامه اعتراضی به مقام‌های بلندپایه آمریکایی بعد از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه به شمار می‌‌رفت.

رسانه‌های آمریکا در روزهای قبل‌تر از ارسال سه یادداشت داخلی اعتراضی به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا خبر داده‌ بودند که به امضای ده‌ها نفر از کارکنان وزارت خارجه آن کشور رسیده بود. 

چند روز قبل‌تر از آن هم بیش از ۱۰۰۰ نفر از کارکنان آژانس آمریکا برای توسعه بین‌المللی در نامه‌ای سرگشاده از سیاست‌های واشنگتن انتقاد کرده بودند. 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۱۵۰۰ هزار نفر منجر شده است. 

جو بایدن به شدت از حملات رژیم صهیونیستی حمایت کرده و علی‌رغم تظاهرات‌های مردمی در حمایت از مردم غزه گفته که با آتش‌بس در جنگ مخالف است. 

ناظران می‌گویند اقدامات اسرائیل اعم از قطع برق، محدود کردن کمک‌رسانی به غزه و انجام حمله علیه آواره‌های فلسطینی در غزه ذیل قوانین بین‌المللی مصداق جنایت‌های جنگی محسوب می‌شوند.

علاوه بر این مخالفت‌ها، شهرهای مختلف آمریکا هم در روزهای گذشته بارها به صحنه تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شده‌اند. با وجود این، حاکمیت آمریکا کماکان بر حمایت از رژیم صهیونیستی اصرار دارد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما