اغراق درباره لوازم و تجهیزات سامانه های نوین آبیاری

مجری طرح سامانه های نوین آبیاری گفت: در خصوص لوازم و تجهیزات سامانه های نوین آبیاری داخلی هیچ وابستگی به کشورهای دیگر نداریم.

اغراق درباره لوازم و تجهیزات سامانه های نوین آبیاری

به گزارش اقتصاد100، فریبرز عباسی گفت: بنابر آمار تاکنون ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار از اراضی آبی کشور به انواع سامانه ها تجهیز شده اند که ۳۰۰ هزارهکتار با آورده خود کشاورزان و مابقی استفاده از اعتبارات دولتی بوده است‌.

به گفته او، تخصیص یارانه به سامانه های نوین آبیاری همانند سنوات قبل است، اما امسال شرایط به گونه ای است که تاکنون به هیچ طرح اعتباری کمک نشده است.

عباسی ادامه داد: برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در قالب برنامه هفتم طراحی کرده ایم که یک میلیون هکتار اجرا شود و در برنامه بلندمدت ۱۰ تا ۱۵ ساله که تدوین کرده ایم، در صورت تامین اعتبار باقی مانده اراضی قابلیت اجرای سامانه وجود دارد.

مجری طرح سامانه های نوین آبیاری افزود: تاکنون بیش از ۹۹ درصد لوازم و تجهیزات سامانه های نوین آبیاری بومی است که براین اساس نه تنها وابستگی به خارج نداریم، بلکه به کشورهای همسایه و حتی آفریقا صادر می کنیم.

او با بیان اینکه روش های مختلفی برای اجرای سامانه های نوین آبیاری وجود دارد، گفت: هزینه های اجرا از یک سامانه به سامانه دیگر از ۲۵ تا ۷۰ میلیون تومان متفاوت است.

عباسی گفت: امسال سازمان برنامه و بودجه به خاطر شرایط اقتصادی به هیچ یک از طرح ها اعتباری تخصیص ندادند که بنابر پیگیری های صورت گرفته به زودی تخصیص اعتبار صورت می گیرد که به محض تخصیص به استان ها ابلاغ می شود تا دغدغه کشاورزان مرتفع شود.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما