اگر لالایی می خوانید با این شماره تماس بگیرید!

دبیر اولین جشنواره ملی لالایی خوانی (مادرانه) گفت : جشنواره ملی لالایی ( مادرانه ) برای اولین بار در شهر یور ماه امسال برگزار می شود.

اگر لالایی می خوانید با این شماره تماس بگیرید!

به گزارش اقتصاد100، حکیمه خاکسار در گفت و گو با فارس اظهار کرد: با توجه به انتخاب شهرستان تربت حیدریه به عنوان پایتخت گویش های عاشقانه ادبی، و ظرفیت های گوناگون و متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی این منطقه، اولین جشنواره ملی لالایی خوانی (مادرانه) به میزبانی تربت حیدریه برگزار می شود.

وی با توجه به مقام والای زن و مادر در جامعه، پرداختن به روابط عاطفی مادران و فرزندان، ترویج آیین و سنن بومی و محلی اقوام و حفظ میراث معنوی و فرهنگی و احیای لالایی های مادرانه بومی و محلی را ازجمله اهداف این جشنواره اعلام نمود.

وی گفت: اولویت با آثار کهن بومی و قومی با توجه به گویش و پوشش اقوام مختلف هر منطقه می باشد و مدت اجرای هر اثر ۷ تا ۱۰ دقیقه است.

خاکسار با اشاره به اینکه حداکثر ۱۵ گروه به مرحله نهایی راه خواهند یافت گفت: با توجه به اینکه این جشنواره در سطح ملی برگزار می‌شود علاوه بر پذیرایی و در نظر گرفتن محل اسکان توسط دبیرخانه، به گروه های منتخب با توجه به بعد مسافت و تعداد اعضای گروه تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال کمک هزینه سفر پرداخت می‌شود.

دبیر جشنواره ملی لالایی خوانی( مادرانه ) تصریح کرد: کسانی که تمایل به شرکت در این جشنواره را دارند، فیلم لالایی خوانی خود با کیفیت مناسب صدا و تصویر وهمچنین فرم تکمیل شده تقاضای حضور در جشنواره را حداکثر تا دهم شهریور ماه ۱۴۰۲ از طریق پیام رسان های ایتا وبله به شماره تلفن ۰۹۳۸۷۷۶۲۵۰۹ ارسال نمایند.

پایان پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما