واکنش‌ همزمان زلنسکی و مسکو به انتشار ویدئویی هولناک

مقامات ارشد اوکراین از جمله رئیس جمهور این کشور به ویدئوی جنجالی و البته هولناک منتشرشده در فضای مجازی واکنش نشان داد.

واکنش‌ همزمان زلنسکی و مسکو به انتشار ویدئویی هولناک

به گزارش اقتصاد100 به نقل از مهر به نقل از العربیه، پس از انتشار ویدئویی در فضای مجازی که اصالت و منشأ آن به هیچ عنوان تایید نشده و یک سرباز را در حال بریدن سرِ سربازی با یونیفرم ارتش اوکراین نشان می‌دهد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور با نسبت دادن این قساوت به روسیه، آن را تقبیح کرد.

زلنسکی در پیامی ویدئویی با اشار به این ویدئو گفت: در این دنیا یک چیز وجود دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت؛ این حیوانات درنده خیلی راحت می‌کشند. هر کاری مسئولیت حقوقی دارد. شکست تروریسم الزامی است. هیچ چیز را فراموش نمی‌کنیم.

دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین نیز با تکرار ادعای زلنسکی و نسبت دادن ویدئو به سربازان روسیه، مدعی شد: ویدئوی هولناکی از سربازان روس که در حال بریدن سر یک اسیر جنگی اوکراین هستند، در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

وی با اشاره به ریاست چرخشی شورای امنیت سازمان ملل متحد که این ماه مسکو عهده‌دار آن است، افزود: احمقانه و غیرمنطقی است، روسیه که بدتر از داعش است، ریاست شورای امنیت سازمان ملل را برعهده دارد. تروریست‌های روسیه باید از اوکراین و سازمان ملل بیرون رانده شده و به واسطه جنایاتشان، پاسخگو شوند.

در مسکو اما، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد: در دنیا جعلی و تقلبی که زندگی می‌کنیم، در وهله اول باید اصالت و اعتبار این ویدئو را تایید کنیم. سپس می‌توان، واقعی بودن با نبودن، اینکه آیا این اتفاق افتاده یا نه و اگر افتاده، کجا و به دست چه کسی رخ داده را بررسی کرد.

هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین نیز با تکرار ادعای دیگر مقامات این کشور، گفت: دشمن می‌خواهد ما را ترسانده و ضعیف‌ترمان کند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما