تقاضای پادشاه بحرین از پوتین درباره ایران

پادشاه بحرین در جریان دیدار با رئیس جمهور روسیه بر ضرورت عادی سازی روابط کشورش با ایران تاکید کرد.

تقاضای پادشاه بحرین از پوتین درباره ایران

به گزارش اقتصاد100 به نقل از اسپوتنیک، «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین در جریان دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مسکو تاکید کرد: بحرین عادی سازی روابط با ایران را تأیید می‌کند. ما در گذشته با این کشور مشکلاتی داشتیم اما الان عملاً هیچ مشکلی وجود ندارد و دلیلی برای به تأخیر افتادن عادی سازی روابط با ایران نمی‌بینیم.

وی اضافه کرد: جهان عرب کاملاً بر ضرورت برگزاری کنفرانس صلح در خصوص مشکلات خاورمیانه تاکید دارد. روسیه نخستین کشوری است که از آن خواستیم از برگزاری این نشست حمایت کند. این کشورها برای نخستین بار بر سر توقف جنگ در نوار غزه در نشست اتحادیه عرب اجماع حاصل کردند.

پوتین نیز در این دیدار عنوان کرد: گرایشات موجود در زمینه روابط تجاری میان روسیه و بحرین خوب است اما متأسفانه سطح این روابط نمادین به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: اقدامات زیادی برای تقویت روابط دوجانبه انجام شده است. طی سال آتی شاهد فرارسیدن سی و پنجمین سال روابط دیپلماتیک میان روسیه و بحرین خواهیم بود. ما ارتباطات خوبی از طریق کانال‌های دیپلماتیک با یکدیگر داریم. یک هفته قبل نشست اتحادیه عرب به ریاست بحرین برگزار شد و برای من مهم است از نظرات این کشور در خصوص اوضاع خاورمیانه مطلع شوم.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما