هشدار نامزد ردصلاحیت شده درباره هدیه بنزین برای هر کارت ملی

یکی از نامزدهای رد صلاحیت شده انتخابات مجلس هشدارهای جدی درباره طرح دولت برای سهمیه بندی بنزین مطرح کرد.

هشدار نامزد ردصلاحیت شده درباره هدیه بنزین برای هر کارت ملی

به گزارش اقتصاد100، در برنامه بالاتر به موضوع یارانه بنزین به شماره ملی یا پلاک خودرو با حضور خادمی و زمانیان کارشناس انرژی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

خادمی که برای نامزدی انتخابات مجلس رد صلاحیت شده است در این برنامه تلویزیونی گفت: مشکل ما متاسفانه اساسی است و با دادن یارانه سوخت به کارت ملی یا پلاک  اصلا صحیح نیست و برطرف نخواهد شد ،بعداز انقلاب ما ۴ پالایشگاه در کشور احداث کردیم و این موضوع باعث اشتغال کم در جامعه شد.

او گفت: ما ۲۴ میلیون خودرو در کشور داریم اگر سوخت به کارت ملی بدهیم مصرف سوخت از این که  هست افزایش می‌یابد و این موضوع باعث تورم و آسیب به جامعه می شود،ما به جای اینکار باید به فکر ایجاد پالایشگاه  کنیم.

او افزود: در حال حاضر نزدیک به ۲۰ میلیون کارت سوخت در کشور وجود دارد، فرض کنید ۷۰ میلیون جمعیت از ۸۵ میلیون جمعیت کشور به سهمیه بنزین یارانه‌ای اضافه شوند، می‌دانید که این جمعیت چه فاجعه‌ای ممکن است به دنبال داشته باشد و چه رانتی ایجاد شود؟

خادمی گفت: ما امروز مشکل مترو نداریم ولی در برخی از جاهای تهران مترو نیست و مردم باید از خودرو خود استفاده کنند،ما باید در وهله نخست زیر ساخت حمل و نقل و عمومی را اصلاح کنید بعد به فکر این موضوعات باشیم.

او افزود: اگر ما خودرو با کیفیت تولید و وارد کنیم ۳۰ میلیون لیتر بنزین صرفه جویی می کنیم،طرحی که اجرای آن دو سال قبل کنار گذاشته شده، حالا بعد از دو سال گروهی به این فکر افتاده‌اند که دوباره آن را مطرح کنند اصلا چه توجیهی دارد؟

خادمی گفت: نمی‌دانم چه می‌توان گفت، ولی با هر دیدگاهی که به آن نگاه کنیم بی‌معنی است. اگر مساله عدالت است که به هر کارت ۱۵ لیتر بنزین داده شود، تکلیف ماشین‌های دولتی یا خودرو‌های عمومی چه می‌شود؟ مثلا من راننده تاکسی هستم و سه بچه دارم، طبق عدالتی که به این شکل تعریف می‌شود سهمیه من و خانواده‌ام ۷۵ لیتر بنزین می‌شود. اگر به من بنزین دیگری بدهند آیا این منافی عدالت نخواهد بود؟ اگر ندهند چطور؟ تبعاتش در جامعه چه خواهد بود؟

او تصریح کرد: تجربه افزایش قیمت بنزین در همان مقطع باعث شد که نرخ تورم به شدت بالا برود و دهک‌های پایین درآمدی بیشترین ضرر را از این افزایش قیمت‌ها ببینند.

خادمی گفت: من مخالف ارائه یارانه سوخت به شماره ملی یا خودرو نیستم ولی نظر من این است که این اثر باعث تورم در جامعه خواهد شد بنابراین باعث ارتقا و ثروتمند کشور نمی شویم بلکه جامعه را بدتر خواهیم کرد،امروز سبد انرژی در کشورهای مختلف منتوع است ولی در کشور ما همین سوخت بنزین است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما