تمدید سپرده های 30 درصدی جدی شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت باید بازه زمانی خرید اوراق قرضه با نرخ سود ۳۰ درصد را افزایش دهد تا همه مردم از جمله افرادی که می‌خواستند، سرمایه‌های خُرد خود را جمع‌آوری و سپس در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند، فرصت کافی داشته باشند.

تمدید سپرده های 30 درصدی جدی شد

به گزارش اقتصاد100، سیدجواد حسینی کیا در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به گلایه مردم از نحوه فروش اوراق قرضه با نرخ سود 30 درصدی، گفت: انتشار این اوراق می تواند موجب مدیریت و هدایت نقدینگی می‌شود و دولت باید از این ابزار برای ساماندهی منابع سرگردان استفاده کند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود استقبال خوب مردم از خرید این اوراق اما گلایه‌های مبنی بر اتمام این اوراق در برخی بانک‌ها پیش از به پایان رسیدن مهلت خرید مطرح می‌شود این در حالی است که برخی مردم که دارای سرمایه‌های خُرد هستند، نتوانستند در روزهای ابتدایی این اوراق را خریداری کنند زیرا به زمان بیشتری برای جمع‌آوری سرمایه‌ها و پس اندازها خود نیاز داشتند.

وی اضافه کرد: دولت باید بازه زمانی خرید اوراق قرضه با سود 30 درصد را افزایش دهد تا همه مردم از جمله افرادی که می‌خواستند سرمایه‌های خُرد خود را جمع‌آوری و سپس در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند، فرصت کافی داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: باید شرایط استفاده از این اوراق برای همه یکسان باشد و به گونه‌ای عمل نشود که فقط افراد پولدار و دارای تمکن مالی بسیار بتوانند از این شرایط بهره ببرند./

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما