شبکه پنج دیگر سریال نمی‌‎سازد

سعید اشناب مدیر شبکه پنج سیما گفت: شبکه پنج را از این به بعد بیشتر شبکه تهران بدانید و البته ما پخش سراسری داریم، اما دیگر شبکه ما سریال‌سازی نخواهد داشت.

شبکه پنج دیگر سریال نمی‌‎سازد

به گزارش اقتصاد100 به نقل از برنا؛ از اتفاقاتی که در سال ۱۴۰۱ زیاد روی آن بحث شد، یکی تهرانی شدنِ شبکه پنج سیما بود و دیگری سرانجامِ نامشخصی که سریال این شبکه تلویزیونی به نام «رعد و برق» پیدا کرده است، سریالی که قرار بود در ایام ماه مبارک رمضان ۲ سال قبل روی آنتن برود اما بعد از پخش یک قسمت به‌بهانه تدوین مجدد و بحث‌های دیگر، این‌طور اعلام شد که این سریال آماده نیست.

سعید اشناب درباره این دو مسئله توضیحاتی داده است که شاید یکی از بخش‌‌های مهم آن پیگیری حقوقی سریال «رعد و برق» باشد، او این‌چنین گفت: «شیوه‌ آقای افخمی به همین صورت است؛ احتمالاً کار به دعوای حقوقی برسد، اغراق نباشد ده‌ها قولی که کارگردان و تهیه‌کننده به ما داده‌اند هیچ‌کدام انجام نشده است و به‌احتمال زیاد حدس می‌زنم با اقامه دعوای حقوقی، کار به انجام برساند.»

بهمن سال گذشته، بهروز افخمی اعلام کرده بود که علت به تعویق افتادن پخش سریال، بی‌توجهی مدیریت شبکه پنج به حرف‌های او بوده است و تصمیم گرفته است کیفیت کارش را فدای مدیریت شبکه پنج نکند.

او گفته بود: «ابتدا سعی کردیم سریال را بعد از پخش یک قسمت به‌موقع آماده کنیم به همین دلیل از مدیریت شبکه ۵ درخواست کردم یک روز دوباره قسمت اول را پخش کند تا قسمت دوم آماده شود اما بدون توجه به حرف‌های ما سریال دیگری جایگزین شد.»

از زمان انتشار این گفت‌وگو هنوز تیم تولید این سریال جواب روشنی برای رساندن «رعد و برق» به آنتن شبکه پنج سیما نداده‌اند.

سعید اشناب مدیر شبکه پنج سیما در خصوص ارزیابی سالی که گذشت و رویکردهای سال ۱۴۰۲ گفت: سیاست سازمان صداوسیما بر این است که شبکه پنج تهرانی‌تر از گذشته باشد، از این جهت دیگر سریال تولید نخواهیم کرد و بیشتر در پخش آثار نمایشی تأمینی عمل خواهیم کرد، در واقع براساس نیاز استان (تهران) بتوانیم با یک تعامل بیشتری، انتظارات استانی را برآورده کنیم.

وی افزود: استان تهران نیاز به درک رسانه‌ای بیشتری دارد تا بتواند از شبکه ۵ بهره بیشتری ببرد. شاید در این سال‌ها اشتیاق مجموعه‌ها و دستگاه‌های استانی بر این بوده است که در شبکه‌های سراسری‌تر دیده شوند. افراد، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی دنبال برندینگ کشوری بودند؛ اگر کسی بخواهد برای مردم استان تهران کار کند و جوابگوی مردم باشد در شبکه پنج، جا دارد. ما از حق مردم کوتاه نخواهیم آمد و این جزو اهداف ما در شبکه پنج سیماست.

اشناب درباره ساخته‌نشدن سری جدید عملیات ۱۲۵، تأکید کرد: یکی از کارهای پرطرفدار شبکه پنج، حتماً «عملیات ۱۲۵» بوده است و می‌خواستیم سری جدید این اثر را بسازیم اما آتش‌نشانی به ما گفت که توان هزینه سریال را نداریم و حتی نتوانستیم مسابقه آتش‌نشان‌ها را هم تولید کنیم.، از طرفی دیگر شبکه پنج سیما دیگر سریال‌سازی نخواهد کرد و این سیاست جدید صداوسیما است.

وی ادامه داد: ما شبکه تهرانیم و این دوگانگی‌ای که ایجاد شده است که ما سراسری هستیم یا شبکه تهران؟، باید به پایان برسد، چرا که ما شبکه تهرانیم و به استان تهران می‌پردازیم، اما پخش سراسری خواهیم داشت. برنامه‌سازی غیرنمایشی هم در دستور کار داریم و در ۱۴۰۲ ان‌شاءالله کارهای متنوع و متعدد جذاب و مؤثر برای آنتن آماده خواهد شد.

مدیر شبکه پنج سیما همچنین درباره سرانجام سریال «رعد و برق» بهروز افخمی، خاطرنشان کرد: سریال «رعد و برق» مثل بقیه کارهای آقای افخمی است که برخی از آنها سرانجام مشخصی پیدا نکرد. انتخاب ایشان اشتباه بود و قبل از اینکه بنده به‌عنوان مدیر شبکه پنج سیما باشم کار را به ایشان سپردند. به‌نظر می‌رسد او بی‌حوصله شده و اثر را نیمه‌کاره رها کرده است. ما فرستادیم حقوقی و باید ببینیم چه‌زمانی به سرانجام خواهد رسید. آقای افخمی هم در پاسخ به مسائلی که مطرح می‌شود گفته است ما کارمان را کرده‌ایم.

او در خاتمه عنوان کرد؛ شیوه‌ آقای افخمی به همین صورت است؛ احتمالاً کار به دعوای حقوقی برسد، اغراق نباشد ده‌ها قولی که کارگردان و تهیه‌کننده به ما داده‌اند هیچ‌کدام انجام نشده است و به‌احتمال زیاد حدس می‌زنم با اقامه دعوای حقوقی، کار به انجام برسد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام//

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز