چرا بانک ها برای تذکرات رئیس جمهور تره خرد نمی کنند؟

دبیر کانون سراسری انبوه سازان گفت: بوروکراسی‌های اداری و موانعی که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات برای سازندگان ایجاد می‌کنند باید برطرف شود.

چرا بانک ها برای تذکرات رئیس جمهور تره خرد نمی کنند؟

به گزارش اقتصاد100، فرشید پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه سازان گفت: متاسفانه همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت به سازندگان مناسب نیست و بوروکراسی های اداری و همچنین هزینه های بالا در پرداخت این تسهیلات خود باعث شده که بسیاری از سازندگان بخش های خصوصی انگیزه ای برای دریافت این تسهیلات نداشته باشند.

به گفته دبیر کانون انبوه سازان مسکن کشور "پیش از این چند بار مشکلاتی که بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت برای سازندگان ایجاد می‌کنند را به رئیس جمهور اعلام کرده ایم اما همچنان شاهد آن هستیم که بانک ها در پرداخت این تسهیلات مقاومت می‌کنند."

او می‌گوید: در شرایط کنونی نرخ سود تسهیلات ۲۳ درصد است اما بسیاری از بانک ها ۱۵ درصد از تسهیلات را به عنوان رسوب و یا هزینه پرداخت تسهیلات نزد خود نگه می‌دارند که در نتیجه حدود ۳۸ درصد به عنوان نرخ سود تسهیلات باید سازندگان پرداخت کنند.

پورحاجت توضیح داد: امیدوار هستیم روند پرداخت تسهیلات بانکی به سازندگان مسکن که به عنوان پیشران های اقتصادی در حوزه مسکن به شمار می روند اصلاح شود چرا که در چنین شرایطی دیگر انگیزه ای برای سازندگان جهت ساخت مسکن باقی نمی ماند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما