طرح دولت رئیسی همه شهرهای کشور را بزرگ می کند

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: توسعه افقی شهر‌ها نیازمند الحاق اراضی به محدوده شهر‌ها است که اکنون ۲۶ هزار هکتار زمین به محدوده شهر‌ها اضافه شده است.

طرح دولت رئیسی همه شهرهای کشور را بزرگ می کند

به گزارش اقتصاد100، ارسلان مالکی گفت: برای اجرای طرح نهضت  ملی مسکن و ساخت واحدهای مسکونی در قالب توسعه افقی شهرها نیاز به تامین اراضی داریم که اکنون در بسیاری از شهرهای کشور نیازمند الحاق  ۲۶ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها هستیم.

به گفته رئیس سازمان ملی زمین و مسکن، در شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر فرآیند الحاق در کارگروه فنی و شورای برنامه ریزی استان انجام می‌شود و در شهر‌های بالای ۵۰ هزار نفر علاوه بر بررسی در استان، شورای عالی شهرسازی و معماری هم باید با الحاق موافقت کند که در صورت اجرایی شدن آنها شاهد تسریع در اجرایی شدن توسعه افقی شهرها خواهیم بود.

او می گوید: در اجرای قانون جهش تولید مسکن تاکنون در ۳۶۸ شهر، زمین به محدوده شهر‌ها الحاق شده و در ۲۵۲ شهر هم فرآیند الحاق ادامه دارد. کرمان یکی از استان‌هایی است که مدت دو ماهه فرآیند الحاق در آن سپری شده است.

گفتنی است توسعه افقی شهرها یکی از مهم ترین برنامه های دولت در کشور است که اجرای آن نیازمند تامین زمین و الحاق آن به محدوده شهرها است که با اجرایی شدن این اقدام شاهد کاهش هزینه های تمام شده ساخت مسکن و همچنین بهبود وضعیت بازار مسکن و افزایش روند تولید ساخت مسکن در کشور خواهیم بود اما به این آن شرط است که تمامی دستگاه ها در این حوزه همکاری لازم را برای بهبود در اجرای این موضوع داشته باشند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما